2011. június 25., szombat

meggy

 28 kg meggyet szedtünk le, amiből 8 kilót anyukám tett el télire. a többit még aznap nekiálltam feldolgozni.
Először az aszalót akartam megtölteni, hogy minél hamarabb indulhasson a gép.
Jó kis tervet dolgoztam ki a magozásra, mert úgy döntöttem , előre kimagozom , ha már egyszer 5 tálcát megtöltök, ne kelljen leszedni az egészet, majd újra visszapakolni.
Kiköltöztem a kertbe, mindent kéz alá készítettem és indult a munka.



Egyik felemen az aszaló tálcába mentek az egyforma szemek, a másik oldalra a mélyhűtőbe szánt tálcára. A fagyasztóba tálcákon, egy sorba teszem be és mikor jó keményre fagytak a szemek, akkor zacskózom be. Így szép, gurulós meggyeket kapok. Lesz belőlük mindenféle finomság,


Annyi volt rossz a magozásban, folyott mindenhol a meggy lé, de mivel kint történt a művelet egy cseppet sem zavart, amikor végeztem, mindent lemostam a slaggal és kész... és persze magamat is, mert még a fülemen is meggy lé volt.
Az 5 tálcára  felpakoltam 6kg meggyet, kíváncsi leszek mennyi aszalvány lesz belőle...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése