2011. június 20., hétfő

Torta tavirózsával, békával


Leánybúcsúra készült ez az összeállítás A kérés az volt, bevállalok-e egy tortát,  muffinokkal, tavirózsákkal. Mondtam ok, segítséggel menni fog. Minden munka után, a muffinok éjjel készültek.
A tortát én sütöttem, Timi a muffinokat, aztán közösen dekoráltunk.
Elkészítettem a fondantot a torta bevonásához, majd a hamis marcipánt a díszeknek.
Mivel vizet kellett szimbolizálni, ezért kékre színeztem a fondantot.
A torta, kakaós piskóta, tejszines, vanilía krémmel. A fondant alá, az egészet bevontam vajas krémmel, egy éjszakát pihent a hűtőben, majd másnap reggel kinyújtottam a fondantot. Kicsit nehezen bűvészkedtem rá a tortára, túl meleg volt, hamar lágyult a massza.
Ezután a tavirózsa levelekehez zöldre színeztem a masszát, de túl erősnek találtam a szint, ezért békákat gyártottam belőle.
A béka onnan jött, hogy a torta tetejére profi cukrásztól rendeltek zöld békát, mert a házasodni készülő pár, a Zöldbéka nevű helyen találkozott először, ezért a béka a fő motívum.

Csináltam egy nagyobbat,(kb 10centi) és egész kicsiket. Kíváncsi voltam mire vagyok képes... hát elsőre ezek sikeredtek. A tortára nem raknám, de megtartom őket.
A szemük, az külön sztori... Mivel színezzem feketére az anyagot? A google a mi barátunk és mindent tud. Hát megkérdeztem, a válasz, széntabletta:-) Ja nekem olyan nincs itthon, venni meg nem akartam egy egész dobozzal, amikor csak egy szemet kell összetörni hozzá. Egyik kolléganőm kisegített és hozott pár darabot. Simán porrá zúztam és príma fekete színt kaptam. Megenni csak hasmenéseseknek ajánlott:-)))


Most már óvatosabban kevertem a szineket és elkészültek a levelek, majd kiszúróval a virágok.




Mindent amit akartunk, felragasztottunk a tortára.

Ezután jött a muffinok dekorálása. Szintén kék víz, levelek és virágok.
A víz, a torta krémje, kékre színezve, vajjal keményítve, hogy ott maradjon a helyén. Remélem így is történt, mert elég hosszút kellett nekik kocsikázni a helyszínre.



 
Íme a kompozíció, szépen szervírozták az ifjú hölgynek

fotó: Timea


A kisbékákat végül rátettük a muffinokra, a nagy, szívecskét fog vinni Valakinek


Találtam neki kis dobozt, onnan kukkol kifelé a nagy gülü szemeivel






1 megjegyzés: