2011. június 27., hétfő

hortenzia körkép

Most kezdtek virágozni a hortenziáim.
A legkisebb, tavaly ültettem, a valóságban kicsit sötétebb a színe, mint a képen



Ezt is tavaly ültettem ki, a dézsásból szaporítottam


és a dézsás, ami szintén kint telelt a télen a fal védelmében. Az idén hatalmasra nőtt, még a szelek se tudnak kárt tenni benne, olyan vastag szárai vannak. az első virága , megmértem 20cm.




Többek között a hortenziák is nagy szerelmeim lettek, szeretnék belőlük minél többet, de sajnos, árnyákos hely hiányában, korlátozottak a lehetőségeim. Ezért szeretném a rózsazsinűeket kékíteni, eddig sok mindent kipróbáltam, de semmi eredménye, továbbra se kékül egyik sem. Valamit nem jól csinálok, de ezeket a szereket, mint a kénpor, meg timsó, félve adom , mert nem szeretném kicsinálni őket. Csak irigykedem, amikor látom másoknál a sok, szép kék horit.
Most azért is veszek egy kéket,- csak az gond, hogy a kék szint a kertészek is savanyítással érik el- mindegy, meglátom azzal mire megyek.

Az utolsó, a Pinky Winky, tavasszal vettem, jól megnőtt. Elvileg  a fehér virága pinkbe megy át. Na erre kiváncsi leszek, nálam mire lesz képes, lehet meg fogok lepődni...




4 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon szépek a hortenziáid! Megkérdezhetem, hogy hogy szaporítod? Mostanában én is nagy hortenzia rajongó lettem :)...és nekem is a kék a kedvencem :)...most dugványozással próbálkoztam, remélem megmaradnak.

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyok egy nagy szaporító, kevés a sikerélményem, de a hortenziánál, még nekem is skerült dugványozással.
    Sok sikert hozzá!!!

    VálaszTörlés
  3. Akkor én is belevágok a dugványozásba! Horiból sosem elég. Bár előbb az árnyékos helyeket kellene létrehoznom. Ha sikerül kékítenem beszámolok, most nagyon izgatja a fantáziámat, hogy működik-e az elmélet.

    VálaszTörlés
  4. Köszi! Tegnap csináltam, de ma még szépek voltak!

    VálaszTörlés