2011. május 1., vasárnap

Kisérletezések

Az utóbbi időben eléggé ingadozik a tó víz szintje és van olyan része, ahol meredek a part és nem lehet beültetni növénnyel. Amikor lecsökken a víz, kibukkan a fólia, ami nem szép. Gondolkodtam, hogy tudnám eltakarni. Mivel a kert árnyas részein sok moha van, kisérletképpen, tenyérnyi darabokkal kiraktam a kritikus részt, úgy, hogy a széle belelógjon a vízbe, hogy ne száradjon ki. Nagyon kíváncsi vagyok, meddig bírja, fogalmam sincs életképes ötlet volt-e?  Egyenlőre bírja, de egyszer meg kellett rendeznem, mert a békák kedvenc napozó helye lett, mászkálnak rajta és túrják is.
Amúgy lehet kapni kaviccsal borított fóliát, ami jól néz ki, de baromi drága és állítólag egy idő után lepotyog a kavics róla. Láttam képet ahol zöld mű fűvel takarták ezeket a részeket, de nekem nem nagyon tetszik, legalább is míg be nem fedi az alga és eltűnik a harsány zöld színe. Persze ha most építeném a tavat, már okosabban, teljesen másképp csinálnám és sokkal nagyobbra.



A másik kísérlet, vettem sárga ragacsos papírt és felaggattam a gyümöcls fákra. Ráragadnak a fát károsító repülő rovarok. Már az első nap rengeteget fogott, úgy néz ki, sűrűn kell majd cserélni. Elég gusztustalan látvány, amikor tele van bogarakkal.



Délután elállt az eső, elmentünk a kutyokkal kirándulni, autóval. Annyira be voltak sózva, mostanában sokat vagyunk kint és a mai esős napot nehezen viselték, csak rosszalkodtak.
Olyan helyen jártunk, ahol rengeteg friss csalán nőtt, olvastam, a csalánból a növényeknek hasznos levet lehet készíteni. Nem volt nálam kesztyű, hirtelen nem tudtam, hogy fogok szedni belőle, de aztán, zacskót húztam a kezemre és óvatosan tépkedtem egy jó nagy adagot. Itthon aztán beáztattam, nagy vödör vízbe. Különböző javaslatokat olvastam, ázzon 2 napot és a leszűrt lével lehet öntözni, vasat, és nitrogént juttat a földe és meglódul a növekedésük, de lehet levéltrágya is. A kiültetett paradicsom palántáimnál fogom kipróbálni. Azt is olvastam, ha hagyom megerjedni, ami kb 2 hét, kipermetezve védekezni lehet a tetvek és gombák ellen, de figyelmeztetnek, állati büdös amikor a napon erjed.
Egyenlőre az első változatnál maradok ,majd beszámolok a hatékonysági eredményekről...




1 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik a tó mohás széle. Ragadós lapot én is akartam venni, de tavaly nem kaptam, idén meg már meg is szűnt az a kertészeti bolt, ahol venni akartam.

    VálaszTörlés