2011. április 13., szerda

Szél

Kezd elegem lenni a szélből.... Nem is értem, miért nem hasznosítjuk a szelet, amennyit fúj, már biztos megérné. Olyan szélkerekekre gondolok,  Hollandiában sokat látni, sőt ők már a tengeren is kiépítették.



A meleg szellőcskét szeretem ,de ezt a hideg északit ami erős lökésekkel jön, már nehezen tolerálom. Megtépázta a kitett futó muskátlikat, szegények jó kis edzést kapnak. Először be akartam szedni őket, de aztán letettem róla, valahogy csak kibírják, elég a paradicsom palántákat ki-be hurcolászni. Jöhetne végre tartósan a kellemes, jó idő.

Valamelyik nap este felé, hirtelen megállt a szél, mintha sose fújt volna és gyorsan megpermeteztem a virágzó gyümölcsfáimat azt a kettőt, a barack még nem virágzik, így azt nem tudtam. Maradt egy csomó lötty, amit önthettem ki... kész pazarlás. Valamit kitalálhatnának, hogy lehessen kapni 2-5 literhez adagokat, ne kelljen osztogatni, méricskélni a mérgeket, amúgy is utálok velük foglalkozni.
Megbeszéltük Nagykertésszel, hogy az idén odafigyelek a védekezésre. Tavaly minden fám nagyon beteg lett, persze ez nem csak azért volt mert nem permeteztem, hanem a sok csapadék, elrothasztott mindent. Előző években sem szoktam, aztán mégis volt sok cseresznye, meg barack. Na de most hallgatok rá, szerinte most muszáj, de azért próbálom minél kevesebbel megúszni. Vannak valamilyen ragacsos csapdák, amiket a fára kell fellógatni, meg a törzsre ragasztani és megfogják a mindenféléket, olyat akarok venni...

A kerítés melletti sövényben, újra megkezdte áldásos tevékenységét  vakond pajtás.Szerencséje van, hogy csak ott fúrogat, különben  kitessékelném a nadrágos seggét. Már így is gondolkodom az elektromos riasztón, bár nem feltétlen hiszek a hatásosságában.
Gigi meg nem bír ellenállni terrier vérének, minden halmot mélyen kitúr, az egész feje néha tiszta föld és csodálkozik, ha nem engedem be a lakásba mocskosan.

A hétvégére kutya fürdést tervezek, hogy megszépüljenek ők is húsvétra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése