2011. február 7., hétfő

Előkészületek

Elkezdtem készülődni a magvetéshez. Az elkészített földet meleg helyre tettem, végre olvadozik kint, tudok homokot ásni, hogy hozzákeverjem. Egy kis perlit is jó lenne bele, de fogalmam nincs, honnan szerezzek… Az ültető tálcákat előszedtem, az idén nem vetek túl sok magot, inkább csak paradicsomot, azt is csak, a különlegesebb fajtákat, a többit megveszem, palántának.

Lassan a cserepes növények is több vizet kapnak, a hónap végén pedig, elkezdem adagolni a tápoldatot, hogy szépen megerősödjenek, mire kikerülnek

Már majdnem felolvadt a tavon a jég és tegnap kaptam észbe, elfelejtettem levágni a száraz sásokat, így majd mászhatok be a hideg vízbe, hacsak nem fagy be újra.

Semmi kétségem, jön a tavasz, legalább is mutogatja magát. Tegnap, még a madarak is csiviteltek, a gerlepár meg, nagyon beszélgetett a kerítésen. A kutyákról ne is beszéljek, a teraszon napfürdőztek. Bentről akartam képet készíteni róluk, ahogy becsukott szemmel, napba fordított fejjel, élvezték a meleget, de hiába óvatoskodtam, ahogy megmozdult a függöny, egyből észrevettek és oda a pillanat.
Pippónak nagyon megnőtt a bundája, ideje lenne rendbe tenni, nehéz a fésülése, gyorsan csomósodik, csak vártam a jó időre, hogy az udvaron szőrözzek, ne a lakásban.

Meglepően jól viselem a téli hónapokat, elfoglalom magam, sokat olvasok, jó filmeket nézek, tv-ét alig, szinte nézhetetlen műsorok vannak, de erről majd később írok. Edzem testem, lelkem, szóval tök jól és feldobott vagyok, csak süssön sokat a nap:-)))

3 megjegyzés:

  1. A napsütést már mi is nagyon várjuk. Én is épp ma locsolgattam meg az ősszel behozott növényeket, de egy kicsit óvatosan, mert a muskátlik olyan jól érzik magukat, hogy elkezdtek nyíladozni. Nem is tudom mi lesz velük, hiszen ez még olyan korai. Szerinted mindemellett adjak nekik tápoldatot ? Képzeld el, hogy még a selyemakác is elkezdett hajtani.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nyugodtan, nálam is nagyon elindultak, a növekedéshez meg sok tápanyagra van szükségük.

    VálaszTörlés
  3. Én minden évben kint nyaraltatom az összes szobanövényemet a teraszunkon. Nyáron hetente ( ha el nem felejtem) tápozom őket! Én azonban télen is adok nekik. 3-4 hetente kaponak tápot, és ez az első tél, hogy a nagy hibiszkuszom nem dobta le minden levelét. Persze tavasszal ha kiteszem leégnek majd, de 2.3 hét alatt helyrejön.

    VálaszTörlés