2011. január 19., szerda

ez is az is

Mostanában,többször megvillant a gondolat a fejemben, be kellene oltatni magam H1N1 ellen, de mindig le is teszek róla. A tavalyi nagy cirkusz, ami az oltás körül zajlott, nem tett jót a hírének. Azóta a nem oltatok táborát erősítem.
Nem voltam beteg egész télen, még csak megfázva sem voltam. De az idén, már többször elkapott a nátha, orrfolyás, valószínű valamiért gyengébb az immunrendszerem. Több vitamint kellene fogyasztanom, persze valódi gyümölcsöket és zöldséget. Nem vagyok híve semmiféle csoda vitamin, meg egyebek szedésének.


A savanyú káposzta most a kedvencem, többféle salátát készítek belőle, de natúr is szeretem.
Az alábbi receptet már többször megcsináltam, holnap is ez lesz. Nagyon finom és egészséges!

Hozzávalók:
40 dkg savanyúkáposzta
1 kis fej lilahagyma
2 alma
Kevés majonéz (legjobb a házi)
1 - 2 dl rostos almalé vagy narancslé
4 evőkanál rozspehely
1 evőkanál méz
1 evőkanál mustár
só, bors
Elkészítés:
1. A mártáshoz összekeverem a majonézt, a rostos levet, mézet, mustárt, a sót, borsot.
2. A savanyúkáposztát összevágom, a hagymát is kis kockákra, az almát pedig kicsit nagyobb darabokra
3. Összekeverem a mártással a káposztát, belekeverem a hagymát, almát és rozspelyhet.
Kicsit hagyni kell állni, hogy az ízek összeérjenek


Így az év kezdetén, sokakat elkapott a szokásos fogyókúra láz, sok volt a kaja, a tespedés, a kilók meg csak észrevétlen kúsznak fel.


Úgy gondoltam, beállok a sorba,csak ki kell találnom hogyan és miként tegyem. Meggyőződésem, minden az agyban dől el., csak elhatározás kérdése.....
Többen az elválasztó, 90 napos étrendre esküsznek, én még azt nem próbáltam, de a kolléganőmnél hatásos és Mágika is lelkesen áll a dologhoz és nagyon jó dolgokat ír a témában. Nekem egy kicsit monotonnak tűnik, de mindeggyik unalmassá válik egy idő után.
Azt hiszem szerencsés vagyok, már ha ezt annak lehet nevezni, mert gyorsan jönnek, de mennek is a kilók, ha tényleg nekiállok a fogyókúrának. De ez csak intenzív mozgással valósítható meg, és sajna a lustaság nagy úr, enni meg szeretek.
Ráhangolódás kép, száműztem az étrendemből a kenyeret, az édességet, délelőtt csak gyümölcsöt eszem, este 6 után semmit. A test edzéséhez, vannak gépeim,  dvd -k, már mindent előszedtem :-))))

2 megjegyzés:

  1. Szerintem neked ennyi épp elég is :) Nem is vagy kövér! A mozgás csak az elején nagyon nehéz, aztán valahogy el kezd inspirálni. Utána meg annyira jól érzem magam. Pedig én aztán a világ lustája vagyok. És még tohonya is, ja meg kövér :)

    VálaszTörlés
  2. Na úgy látszik agyból fogyok, mert az elejét elfelejtettem. Én tavaly beoltattam magam az új és a hagyományos influenza ellen is, és nem voltam beteg egyszer sem. Persze ez lehet véletlen is. Most hogy tömöm magam gyümölccsel mégis utolért a kórság, amiről viszont nem tudom micsoda. Lehet egy szimpla megfázás is.

    VálaszTörlés