2010. november 13., szombat

Szezámos-mézes csirke

Szeretjük a kínait. Venni és készíteni is szoktam.
Bodzánál láttam meg a szezámos-mézes csirke receptjét. Egyből ki akartam próbálni, mert itthon még nem csináltam.
Kicsit leegyszerűsítettem, mert ő rizs és kukorica lisztet használt, de sima liszttel is nagyon  jól sikerült.


Ahogy én csináltam.
Hozzávalók a tésztához.  2 tojásfehérje, 4 kanál liszt, 1 tk. sütőpor, 1 ek. balzsamecet, víz, olaj a sütéshez.
A mázhoz: 3 ek. méz, 3 ek. ketchup, 2 ek. szezámmag, kevés szójaszósz.

 A csirkemell filét felkockáztam. citromlével, fokhagymával, chili pehellyel, olajjal bepácoltam és  hűtőbe tettem.
A tojásfehérjéket kicsit felvertem, hozzáadtam a lisztet, sütőport, sót és vízzel, sűrűre kevertem. A mázhoz is összekevertem a hozzávalókat.
A csirkehúst a tésztában  megforgattam és egyesével a forró olajba tettem. Amikor ropogósra sültek, egyből mentek a mázba. 
Pirított, zöldséges-rizzsel és párolt káposztával egyszerűen isteni volt. Örülök, hogy rátaláltam a receptre, máskor is meg fogom csinálni.
Köszi Bodza!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése