2010. március 23., kedd

Költöztek a növények

Hétvégén kiszabadítottam a telelésből a növényeket. Nagyon jó állapotban vannak, hajtanak és már egyiknek se árthat ha lesz még hidegebb idő.


A leander már most hozza az új leveleket, nem lett tetves se, pedig évek óta küzdelem volt a tél vele. Már úgy voltam, feladom, nekem nem lesz leanderem. Aztán valahol olvastam, sokkal jobban elviseli a hideget kint, mintha benti senyvedést. Így csak dec végén került be és már megy is ki, védett déli fekvésbe.

A dézsás hortenziát jól megritkítottam és csináltam dugványokat belőle. Kíváncsi leszek, megfogja-e? Ha sikerrel járok, megpróbálkozom a kiültetésével. Ezt az egy szép példányomat sajnálnám ha tönkre menne. Fagyérzékeny növény, nálam meg kevés a védett hely.



Az egyik fügémet is erre sorsra szánom, reménykedve, hogy bírja majd a fagyokat
A hal bandámból mindenki túlélte a telet, sütkéreznek a napon és már kérik a kaját.

Csókósszájú megnőtt tavaly óta


Van egy díszfű félém, amit Tamástól kaptam, ő se tudta a nevét, meglepetésemre télen is zöld maradt, nem száradt el, majd kiderül mi lesz belőle...


Ha olvas megmutatom mekkorát nőtt,a sose tudom nevű növénykéje


Ősz végén vettem egy klematiszt nagyon akciósan, mert elég gyöszöske volt, ki se mertem ültetni. Most levágtam a száraz részeit és kitettem a leendő helyére, de még nem ültettem ki. Jó lenne ha megmaradna....nagyon tetszik a dobozon lévő szín.

7 megjegyzés:

  1. Kedves Pedke.
    Nálam a fügék (4 évesek,3 db. kétméteres)a telet fagyás nélkül átvészelik,csak arra kell ügyelni,hogy ne legyen "szélcsatornába."Ha már ott van,akkor télire nádkeritéssel körbe lehet burkolni.Nagyon hálás,folyamatosan terem,nálunk 25 kg.körül hozott,nem győztük enni, aszalni.Frissen az íze isteni.Örülnék ha megmaradna, mert nem lehet minden évben máshova tennia mérete miatt.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm a tanácsod a fügével kapcsolatban.Irigyellek, hogy ilyen sok fügéd termett.imádom a fügét, azért is szereztem. Kettő van, most még cserépben, egyiket ott is hagyom, mert nálam sajnos elég cugos ahol még van helyem számára, de azért megpróbálom az egyiket kiültetni Majd becsomagolom télre, kiderül hogy bírja. Gondolom azért fajtátol is függ...

    VálaszTörlés
  3. Szia Pedke!

    Persze, hogy olvasom a blogodat! Meg kell mondanom, hogy már nem is emlékeztem rá, hogy küldtem virágokat! :D Szerintem az a fű nem fű, hanem örmény gyöngyike
    ;-). A másik növény neve: Molyhos madárhúr. Igen szapora növény, nagyon szeretem, főleg, amikor elkezd virágozni!

    Kellemes tavaszi napot!

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Nekem is van ilyen klemátiszom, de nekem sötétlila lett ugyanez a Warszawska Nike...

    VálaszTörlés
  5. Szia Krisztinca
    Teljesen tisztában vagyok vele, hogy valószínű más színű lesz. Már sok mindennel jártam így,(zacskós rózsa, virághagyma, sorolhatnám) de a remény hal meg utoljára.... és végül is mindegy milyen szinű lesz

    VálaszTörlés
  6. Én is vettem ilyen klematiszt, nekem A Nike helyett rouge cardinal lett belőle! :D De nagyon szeretem!

    VálaszTörlés