2010. február 22., hétfő

Sajttorta

Nagyon szeretjük a mascarponéból készült sajttortát, ezért rendszeresen sütök, különböző gyümölcsvelővel.
Judit kolleganőmtől kaptam egy új változat receptjét, amit meg is kóstoltatott a kollegákkal. Annyira izlett mindenkinek, hogy sokszorosítani kellett és valószínű a hétvégén sok család ezt a tortát fogyasztja nagy élvezettel.
Nagyon egyszerű elkészíteni.

Hozzávalók.
Az alaphoz, 1cs győri édes zabfalatok, de más jellegű keksz is megfelel.
Olvasztott vaj, annyi amennyit a keksz felvesz.
Krémhez
40dkg mascarpone sajt ( beletettem az egész fél kilós dobozt)
25dkg túró
15dkg cukor
1 kis doboz tejfől
Vaniliás cukor ( én kivonatot használtam)
3 tojás
A zabfalatokat tiszta konyharuhába tettem és sodrofával összetörtem morzsásra. Hozzáadtam kb. 10 dkg olvasztott vajat és a kapcsos torta forma aljára és oldalára feltapasztottam.
A krémhez valókat összedolgoztam és ráborítottam az alapra. 150'C sütőben kb 1 órát sütöttem. akkor jó, ha rezgős még, de már nem folyik.
Legközelebb teszek alá valamit, mert én rácson sütöttem és szépen folyt ki belőle a zsiradék, amit utána fel kellett a sütő aljáról tisztítanom.
Magában is nagyon finom, de az enyémek szeretnek hozzá, valamilyen öntetet. Most vegyes, bogyós gyümölcs volt hozzá.
Csak ajánlani tudom ezt a sütit annak,aki szereti a selymes, lágy, krémes édességet. Nehéz abbahagyni egy szeletnél :-)))

3 megjegyzés:

  1. Még nem csináltam sajttortát. Nálunk a csoki megy, a sajtos, túrós változatot csak én szeretem, ritkán tudom "elsütni"...:)

    VálaszTörlés
  2. Mágika, mi is imádjuk!
    Szepyke, próbáld ki, megéri!

    VálaszTörlés