2010. január 26., kedd

Magvetés

Nekiugrottam a magvetésnek. Vettem pici tőzeg cserepeket, amikből nem kell kioperálni a növénykét, amikor kiültetjük a kertbe. Így kevésbé viseli meg őket az átültetés. Most nagyon alapos voltam, hogy minél jobban kiküszöböljem az esetleges hibákat. Ezért készítettem egy speckó földkeveréket a magoknak, ahogy a szakirodalom javasolja. A homokot kénytelen voltam belőle kihagyni, mert a vastag hó alól, nem tudtam hozzá jutni. Ezután egy már nem használatos tepsiben, beraktam a  földkeveréket a forró sütőbe azért, hogy kiöljem belőle a kórokozókat. Végül a kis pohárkákba került a föld és bele a  különböző paradicsom magocskák. Jól megspicceltem vizzel és türelemmel várom, hogy kihajtsanak.
Ez az első adag, majd jönnek a következők, a virágmagok.



Érdekes dolgok történtek ma a kertben. Rengetek madár jött az etetőkhőz, még soha nem volt ennyi.A zöldikék egész csapattal járnak. Napi kétszer feltöltöm az etetőt és minden elfogy. Szegény feketerigókat nem tudom etetni, ők csak a földről esznek, gyümölcsöket, konyhai maradékot, rizst, bármit,  a kutyák miatt - (felzabálnák a földről) - ezért a szomszéd lakatlan telekre szoktam átdobálni nekik kaját. Viszont inni idejárnak a lékre. Ma akkora csetepatét rendeztek, volt egy, amelyik szinte őrizte a léket, sajátjának tekintette és a többit nem akarta odaengedni, elzavarta őket. Hihetetlen, hogy a madaraknak is vannak ilyen rossz, emberi tulajdonságaik.
Sajnos olyan félősek, nem tudtam lefénykézeni, ahogy murisan harcolnak, egyből elszállnak ha kinyitom az ajtót. Üvegen keresztül meg nagyon rossz minőségű képeket csinálok.

A verebek viszont társas lények, nagy meglepetésemre, náluk azt figyeltem meg, ha mind nem fér az etetőhöz egyikük a fejét csapkodva, a csőrével kiszórja a magot az alatta levőknek. Nagyon találékonyak. A kutyák is előszeretettel keresgélnek az etető alatt, hátha nekik is jut valami ehető.
Szeretem nézegetni a téli kert,  kis vendégeit. Olyan mókásak, még ebben a nagy hidegben is.  Pár méterre vannak, de messzelátóval szoktam kukkolni ahogy ügyködnek, jönnek- mennek rendezkednek.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is már ilyesmin jár az eszem :) Virágmagokat rejtenek a cserepek?
    Mi idén a napraforgó kukorica, köles témával fogunk kisérletezni... De azért a paradicsom nevelgetést sem hagyjuk el :) Kicsit gáz, hogy van hogy két hétig a kertbe se jutunk, meg víz sincs, de azért nem adjuk fel :)
    Kérünk majd fejlődéskövető fotókat is.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen a madárkáknak mindent.
    Láttam papagájosoknál a csumizt is nagyon jó eredménnyel lehet kiskertben termelni. Biztos megint szép lesz a kertetek mint tavaly!

    VálaszTörlés