2009. október 14., szerda

Mára diós kenyér sütést terveztem. Limara receptjét néztem ki és össze is írtam mi kell hozzá.
 Este megcsináltam a kovászt ami egy napot állt.
Persze megint eltértem a recepttől... teljeskiörlésű lisztem volt csak itthon, rozs helyett és sima finomliszttel készitettem
A hozzávalókban megint szerepeltek olyan összetevők, amik nekem nincsenek és annyira nem is törtem magam, hogy beszerezzem a malátát, az aszkorbint és a burgonya pelyhet.
Biztos megvan a szerepük a receptben, de már többször hagytam ki és igy is kiváló eredmény született.
Az eredeti recept, Limara pékségében található.
Sütőzacskóba tettem és már sütés közben fantasztikus illatok jöttek-))))







Megkentem vajjal és egy bögre teával isteni volt. Ahogy roppantak a dió darabok benne!....

Bolti kanyeret már egyáltalán nem veszek, max zsemlét. De azt is fogok majd sütni.
Így vagyunk a sütikkel is, csak a házi  kapós.

7 megjegyzés:

  1. Megkérhetlek, hogy leírd nekem a receptjét,a: metikus@citromail.hu -ra? Így ahogy te csinálod? Meg a múltkori bagettnek is? Ilyen dizájnos hozzávalók nekem sincsenek itthon.

    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Oke! Összeszedem és küldöm!

    VálaszTörlés
  3. Hamár egyszer úgyis küldöd Beának lehetne hogy a magnyes@gmail.com-re is elküld :)

    VálaszTörlés
  4. Most olvastam el figyelmesebben a recepteket, és mindkettőben grammban van megadva az élesztő mennyisége. Szárított élesztőt kell használni?

    VálaszTörlés
  5. Előszőr én is a por élasztőn gondolkodtam..
    De akkor valószinű, azt írta volna.
    Én úgy oldottam meg, hogy digitális mérlegen mértem le.
    De az se baj ha többet teszel bele, az első kenyeremnél észre se vettem, hogy grammban van megedva és én dkg-ot tettem helyette. Semmi különös nem történt. Gyorsabban kelt meg
    De ha gondolod kérdezz rá, Limarától. nagyon kedves, segítőkész, biztos megmondja a tutit-))))

    VálaszTörlés