2013. június 15., szombat

Rózsa és leander

Mostanság annyi szó esett, pontosabban betű a rózsákról, szebbnél-szebb fajtákat képeket nézegettem, teljesen beléjük szerelmesedtem. Valami láz elkap időnként és mindig újabb növény lopja be magát a szívembe. Így jártam a hortenziával,  clematisszal, orchideával. Csak jönnek egymás után, szaporodnak, újabb és újabb példányok érkeznek. 
Eddig is szerettem a rózsákat, van is jó pár, de amikor felfedeztem mennyi gyönyörűség létezik belőlük, eldöntöttem nekem ilyenek kellenek. Persze ezek a különlegesebb fajták nem kaphatók mindenhol. Az enyémek a  híres szőregi rózsatermesztőktől fognak érkezni, legalábbis remélem, mert a rendelésem már elküldtem.
Annyira nehéz volt a választás, vissza kellett fognom magam, így is lesz olyan, a régi rózsámat feláldozom az újért.
Csak pár kép a szépségek közül













Másik új, nagy szerelem, a leander. 
Ez egy kicsit másként indult mint a rózsák. Egyetlen egy leanderem volt eddig, az a hagyományos, én úgy neveztem paraszt leander, mindenhol ezt lehet látni. Különösebben nem érdekelt, nem igazán tudtam hogyan kell jól bánni vele. Aztán amikor felfedeztem, mennyi fajta és színben léteznek szinte elolvadtam. Elkezdtem utána olvasni a tartásának, mit szeret, mit nem, hogyan lehet a kedvében járni. Kaptam a szomszéd asszonyomtól egy szép formás, fehér virágút, még nem mutatta meg magát, de már bimbózik erősen.
Most azon vagyok, szerezzek 1-2 kedvemre valót.
Van egy Chopinról elnevezett fajta, hát... csak képen láttam, de kész vagyok tőle, akarom, kell nekem, legalább egy hajtás, valahonnan. Beszerezni nagyon nehéz, csak gyűjtőktől lehetséges.
Egyszerűen lélegzet elállító szerintem.
A képek INNEN egy gyűjtő hölgy oldaláról származnak.
Érdemes körülnézni nála és csodálni a rengeteg leanderét.

Chopin





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése