2013. április 16., kedd

Újabb pet palackos újrahasznosítás


A  kertem díszkertnek lett kialakítva, soha nem terveztem bele konyhakertet, mindig azt mondtam itt nem lesz más csak virág, meg gyöp. Láttam a szüleim mennyit dolgoznak vele, hogy megtermeljék a családnak a zöldséget, gyümölcsöt. 
Van a mondás, soha ne mond, hogy soha, mert egyszer csak eljött a pillanat amikor lekerítettünk egy kis részt fűszerkertnek, majd jött pár tő paradicsom, paprika, egy kis újhagyma. Tavaly 5 folyton érő eper palánta, de itt aztán meg kellett állni, egyszerűen már lépni nem lehetett a növényektől. Az eprek szépen teremtek, finom is volt, de hát mennyi epret ad 5 tő, szinte csak kóstolót, még akkor is, ha novemberben még volt rajta termés.

Van nekem egy állandóan kísérletező, folyton tevékenykedő kedves ismerősöm, akivel, rendszeresen emilezünk, cserélgetjük a növényeinket, pedig az ország másik felében lakik.
Tőle jött az ötlet, eredetileg, a nagy videó megosztón látta, csináljunk pet palackos epertornyot. Nagy előnye, kis helyen több termés. Megkaptam a linket, hogyan is kell csinálni, később küldött képeket a saját gyártmányáról és postázott csüngő eper palántákat is. Ezek kifejezetten kaspóba, ládába valók, még erkélyen is termeszthető fajta.
Megnéztem több videót, ahol nem csak epret, de minden más növényt is termesztettek ezzel a módszerrel. Hát akkor gondoltam, nem csak  csüngő eperrel fogom megcsinálni, hanem a hagyományos fajtákkal is. Vettem több félét. még fehéret is, és így már érdemes volt nekiállni a projektnek.
Nem írom le, hogy készült, akit érdekel ITT megnézheti.






Egyenlőre 2 torony van, a harmadik készülőben és így egyből megnőtt az állományom. Egyetlen hátránya, nem néz ki jól, de talán ha befutják a zöldek, kevésbé lesz randa.
Nem tudom mennyire fog bejönni ez a módszer, az eper sok tápanyagot és vizet szeret, de majd kiderül....

1 megjegyzés:

  1. Nagyon okos gondolat. Gondolkodtál azon esetleg, hogy lefesd a palackokat?

    VálaszTörlés