2013. április 13., szombat

kerti odúk

Megérkeztek a megrendelt odúk a kerti madaraknak.



Jó előre elterveztem hova kerüljenek és ma kihelyeztük őket.
Nagy meglepetésemre, az egyik tervezett hely már foglalt volt, épp ahogy a tuja ágakat szétnyitottam az odúnak szánt ágról rémülten szállt el egy madár, még azt se láttam milyen fajta, de a hangjából ítélve rigó lehet. 
Éééés... a tuja belsejében ott a szép kis formás fészek, 4 tojással. Annyira örülök... lesznek kis madaraink. Azóta figyelem, de még nem sikerült elkapnom a pillanatok, amikor jön a tojó. Hihetetlen, mert olyan közel van mindenhez ez a tuja, a kutyák rendszeresen alatta, mellette hancúroznak, mi is 1 méterre mászkálunk tőle, ez a madár meg észrevétlenül fészket rakott és fiókákat fog nevelni. Ha nem nyitom szét az ágakat észre se vettem volna.
Így most egy másik nagy tujára  került a mesterséges odú. A legkisebb nyílással rendelkezőt a ragaljára akasztottuk, szintén egy tujához.


Hét közben a tűzifa között, találtam egy odúnak alkalmas rönköt, kivéstem a belsejét. Az a baj, nincs olyan fűrészem amivel rönköt lehetne szeletelni, ezért deszkából tettem rá tetőt A bemenő nyílása sem olyanra sikerült ahogy szerettem volna, túl nagy és be kellett foltozni, de összességében nem lett olyan rossz.
Hátha valakinek megtetszik, legyen az akár csuri, mert ők kerülgették a minap.



Jelenleg 4 mesterséges odú van a madárbarát kertemben, majd beszámolok róla, ha elfoglalják a lakók.

3 megjegyzés:

  1. Nem vagy semmi, hogy ki tudtad vésni a rönköt! Mivel csináltad? Mi kb. két hete raktuk ki az odút, és ma vettük észre, hogy rozsdafarkúak költöztek be ! :) Jó lenne még többet készíteni, csak nem nagyon van hozzá anyagom (meg nem is vagyok ebben olyan ügyes).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áááá, nem volt olyan nehéz, én is azt gondoltam nem tudom megcsinálni... Aztán nekiálltam és kb 2h alatt elkészült. 1 kis fejű vésővel, meg kalapáccsal körbe-körbe szedtem ki a belsejét. Évekkel ezelőtt kivágott barackfa törzse volt és már nagyon ki volt száradva, ezért óvatosan kellett faragni, mert nagyon repedt. Nem lett valami szép példány, de elsőre megteszi.

      Törlés
  2. Gondolom a madarak nem a szépséget nézik :)

    VálaszTörlés