2013. március 4., hétfő

Odú, fészek

Teljes bizonysággal itt a tavasz:-)
Csivitelnek a madarak, készülnek a fészek rakásra. Lassan leveszem az etetőket és most először teszek fel odúkat. 
Az első már el is készült, olyan Mekk Mesteres lett, de remélem a madarak nem a dizájnt nézik.  Az itthon fellelhető fa anyagból hoztam össze egy C típusú odút, ami rozsdás farkúaknak, vörösbegynek alkalmas a költésre. Mindkét példány látogatója a kertemnek.
A kis rozsdásak a tuja aljában nőttek fel, erről írtam is anno. Ezért a tuja sor szélére, a kerítés tetejére tettem fel, kíváncsi leszek, lesz-e lakója.
Szeretnék még egy A és B típusú odút valahova kihelyezni, csak ezekre különböző méretű lyukat kell fúrni , és az nekem nehézséget okoz. 


Azt hiszem, rendelni fogom a másik kettőt. A MME boltjában, vagy web áruházában megvásárolható mindenféle madárnak való fészek.
Ha valaki saját maga szeretné elkészíteni a kertjébe az odúkat, az alábbi linken megnézheti milyen fajták vannak és hogy kell összeeszkábálni őket.


A papagájok odújáról is lassan gondoskodnom kell. Voltam is több állatos üzletben, de egyik helyen se volt. Nem is értem, ilyen nagy városban, ahol lakom, miért nem találok.

De azért úgy néz ki mégis lesz Lolának és Maszatnak fészke, mert egy kedves törpés gazdi felajánlotta az övékét. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése