2013. február 22., péntek

Karvaly vagy vércse?

Ragadozó madár járt a kertben. A konyha ablakból vettem észre, alig pár méterre leszállt és körbenézett. A kosztosaim úgy elbújtak és síri csend volt. 
Nem tudom milyen fajta, mivel élőben még sose láttam karvalyt, vagy vércsét. A képek alapján se tudom beazonosítani, mert hiába volt közel hozzám, amikor megmozdultam a fényképezőért elrepült. Csak a jellegzetes ragadozó csőre, meg a villogó szeme maradt meg. De valahogy nagyobbnak képzeltem egy ragadozót, ez elég kis termetű volt, azért az látszott rajta, nem csak nézelődni akart.
Sajnáltam volna bármelyik kis madaramat, még akkor is ha tudom, ez a természet rendje.... a nagyobb megeszi a kicsit. Nem is sajnálom én tőle, csak ne nálam vadásszon.
Azóta is figyelem, hátha visszajön, mivel nagy a forgalom az etetőn. Még soha ennyi éhes csőr nem volt eddig, vagy csak nem vettem észre. Mióta itthon vagyok, többet látom őket és nagy élvezettel azonosítom a különféle egyedeket. Rengeteg cinege van, fekete, kék, pintyek, még fenyőpinty is érkezett, igaz csak 2× láttam. Zöldikék, vörösbegy, meggyvágó, verebek. A rigók almát kaptak és az összes tűztövis termést ledézsmálták. Őszapókát sajnos nem láttam, tavaly párszor jött, az idén hiányzik. Annyira kis aranyos feje van és olyan picike.


Eddig elfogyott 20 kiló mag, 10 kg töpörtyű és ma újra szakad a hó, remélem az utolsó erőlködése a télnek.

Szeretnék odúkat is felszerelni, bár az én kertemben nincsenek magas fák és túl sok bújó hely, de egy próbát megér. Most láttam a MME oldalán videókat, ahol a cinege az ablakba kihelyezett odúba fészkelt. Jó lenne, ha ebből a sok madárból valamelyik itt költene. Szét kell néznem, hol lehet odút kapni. A papagájokét is meg kellene vennem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése