2012. június 7., csütörtök

cserepes növények

Beindultak a dézsás és cserepes növények

Az idén sok petúniám van, szeretem őket, mert változatos színekben létezik és a védett teraszokon jól érzik magukat... na és az illatuk....Vettem teljesen sötét, majdnem fekete színűt is, de aztán kis világos csíkok jelentek meg a virág közepén, de így is tetszik.






A dézsás hortenzián megjelentek a virágok. Szegény megfagyott februárban, csak tőből hajtott ki, azt gondoltam nem fog virágozni.
Kíváncsian várom milyen színű lesz., mert megint nem bírtam ki és most új módszerrel próbálkoztam kékíteni. Pedig megfogadtam hagyom a fenébe a kékítést, eddig még soha nem sikerült. Tavaly békén hagytam, de az idén kénport adagoltam neki, hát meglátjuk.



fekete szem és a sarkantyúka, most kezdtek el futni




az elmaradhatatlan muskátlik





5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a virágaid, látszik, jól érzik magukat. Egynyáriakat ritkán veszünk, de idén mi is petúniát választottunk, nagyon szeretjük az illatát. Tavaly csak a szomszédból érkező illatokat élvezhettük.

    Nálam is csak tőből hajt a hortenzia, ezek szerint van remény némi virágra.

    Remélem nem haragszol meg, és nem tudálékoskodni akarok, de a sarkantyúka feletti virágod feketeszem, nekem is nagyon teszik, bár én még csak magról próbálkoztam vele egyszer, akkor nem jött össze. Sőt, sarkantyúkával hat éve próbálkozom sikertelenül, de még nem adtam fel, annyira tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi igazad van, valami rémlett, hogy nem egyformák, csak egyszerre vettem és ez maradt meg bennem:-)Nagyon szeretem mindkettőt.

      Törlés
  2. Gyönyörűek a virágaid!!:-))) Nagyon szeretem még azt az apróvirágú petúniát, olyat nem tartasz?
    Én kiültettem a hortenziát a kertbe. A lányomtól kaptam anyák napjára, hatalmas, kétszínű bokor volt. Most ott kornyadozik szegény, bár a kedvenc kertészem azt mondta, van rá esély, hogy jövőre elkezdjen hajtani, egyelőre ne vegyem ki. Sajnos ezek a holland hortenziák annyira fel vannak tuningolva, hogy virágozzanak, hogy csak remélni tudom, hogy megmarad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is van kiültetve, csak ez az egy kísérleti példány, rajta élem ki magam, ha rám jön a kékítés. Igen a boltiak ilyenek, de majd meglátod nagyon tetszetős bokor lesz. Árnyék, sok víz, meg savanyú föld kell neki, akkor nagyon szépek tudnak lenni.

      Törlés
  3. Gyönyörű virágaid vannak, úgy látom, Te is nagy virágrajongó vagy! (akárcsak én:)) Nekem is tele van az udvar/ablak/terasz virággal (párat a blogba is csempésztem:). Pár évvel ezelőtt (több éven keresztül) mindig vettem a teraszra hatalmas "gömb" alakú petúniát is felakasztva a tető alá, melyek csodaszépek voltak, mindenki csodájára járt. Csak sokat kellett foglalkozni velük minden este ahhoz, hogy október közepéig szépen megmaradjanak, úgyhogy 1-2 éve már nem veszek ilyet, a kisfiam mellett most sok időm nincs a virágokra. :)

    VálaszTörlés