2012. január 29., vasárnap

téli kert

 Szégyen, de hetek óta körbe se néztem a kertben. A kutya kakit szoktam gyorsan összeszedni, meg minden reggel feltöltöm a madarak etetőjét.
Ahhoz képest, hogy eddig nem is volt fagyos tél, már elfogyott, több mint10 kg szotyi és 2 kg búza. Szegény kertet nagyon elhanyagoltam, de hát nincs sok tenni meg látnivaló. Ma feltérképeztem a helyzetet.
A tó most fagyott be először, a halak lent vannak egy csoportban és rengeteg fonalas alga úszkál. Ilyen még soha nem volt, nálam még nyáron sincs fonalas. Gondolom az enyhe tél az oka. Eddig a légpumpára sem volt szükség, tegnap szerettem volna beüzemelni, de nem működik. Nyáron ment tönkre az előző. Piszkosul örülök, megint vehetek újat.
Gyors megoldásként, kis baltával léket vágtam és a csobogóval próbálom fenntartani. Meglátjuk. hogy működik.

A hőmérő -3 fokot mutat, tegnap még hidegebb volt, minden keményre fagyott. Úgy tűnik februárra tartogatja magát a tél, de remélem havat nem akar hozni.

Előszedtem a magjaimat és azon gondolkodom, mikor kezdjem el a vetést. Ha hosszúra nyúlik a tél, nem érdemes korán vetni.
A hibiszkuszokat minden esetre elültetem februárban, mert elég hosszú, a kelési ideje.Az idén paradicsomot nem nevelek, megveszem majd a palántákat a píacon, mindig rengetek a választék. Viszont új növényekkel próbálkozom. Szeretnék levendulát ültetni és kicsi dísztököket futtatni a kerítésre.


Aztán biztos lesz még olyan mag, amit meglátok és elcsábulok tőle. Mivel Lola kedvenc csemegéje a fürtös köles, a kis konyha kertben azt is tervezek termelni. Már zölden lehet adni a madaraknak. Ladybee képe ihletett.... persze ennyi papeszom nem lesz:-)


...és egy nagy túlélő, eddig igy néz ki.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon hangulatos lehet a téli csobogó, bár gondolom már az is téli álomra szenderült. A magokkal már én is szemezgetek, de még én sem vetettem. Tavaly a levendulát ilyentájt vetettem, szépen megerősödtek a kis bokrok, mire jött a tél.

    VálaszTörlés
  2. Köszi az infót, én is elvetem a hétvégén, remélem sikerrel:-)

    VálaszTörlés
  3. Tegnap reggelre befagyott a cső, ami a keringetőszivattyú által vezette a vizet, ezért a víz egy része kifolyt a tóból ott ahol tudott. Most 10 cm jég van a tavon, mindenütt teljesen befagyott a víz. Nem merek léket vágni, mert tavaly ezzel kiszakítottam a tófóliát. Ráadásul ha a tó közepén vágnám a jeget félő, hogy a kutyák újra rászoknak a tóból ivásra, és rámennek a jégre, ami tavasszal esetleg beszakadna alattuk. Megvárom a tavaszt, nem tudom mi lesz a halakkal, szegények nem elég, hogy betegek (voltak?), még ez is... Mindenesetre levegőjük lesz, mert ugye a jégpáncél alól kiment a víz egy része, tehát van némi légréteg.... áááááá :( :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj attól én is frászt kapok, ha rámennek a tó jegére. Hálisten az idén még nem próbálkoztak...
      Reméljük a halaid rendben lesznek!

      Törlés