2011. szeptember 19., hétfő

Házi kecsap

Csak így "magyarosan", mert ez a kecsap, jó magyar paradicsomból, paprikából készült és természetesen, sok fűszerrel és ízesítőkkel.


Megint átbugáztam a netes recepteket, aztán saját ízlésünkre formáltam az enyémet. Nem méricskéltem le semmit, amennyi paradicsom volt itthon, saccra 2kg, annyit összevagdaltam. Tettem hozzá 1 kápia és 1 pritamin paprikát, 1 savanyú rétesalmát, 2 zeller szárat.
Kevés olajon megpuhítottam 2 fej hagymát, rádobtam 2 gerezd fokhagymát és ezután feltettem főni mindent együtt. Befűszereztem, sóval, barna cukorral, alma, bor és balzsam ecettel, adtam hozzá őrölt borsot, fahéjt szerecsendiót, bazsalikomot és közben kóstolgattam. Egyre jobb íze lett. Érdekes, mert a szár zellert ki nem állhatom, annyira erős, intenzív az íze, de a kecsapomnak egyenesen jót tett.
Amikor minden megpuhult, botmixerrel pépesítettem, utána átpasszíroztam és visszatettem a tűzhelyre, de most már két edényben, mert az egyiket jól beerősítettem csilivel és hegyes paprikával. A család nagy része szereti a csípőset.  Besűrítettem és egy régi Bacardi koktélozás után maradt kis üvegekbe mertem,  Jól is néz ki és ha felbontom, gyorsan elfogy, nem úgy mint a bolti. Sokszor jártunk úgy, hogy amikor kivettem a hűtőből, akkor derült ki, már lejárt. Manapság nem fogy olyan  nagy mennyiség mint régen, kinőttek a gyerekek a kecsapos időszakukból.
Még ilyen se volt, pont 4 üveg lett, mindig szokott maradni kóstolóba, bármit teszek el, most nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése