2011. augusztus 27., szombat

Már tegnap este elindult a tó takarítás.  Előszedtem minden fontos kelléket, a felfújható medence lesz a halak ideiglenes helye amig tart a munka és akik már nem mennek vissza, ott várják az új helyüket.

Teleengedtem tóvizzel, amit vissza is fogok szívattyúzni holnap.
Hát, mi minden él a tavamban, szinte hihetetlen, pedig felkészültem, de értek meglepetések.
Ez az izé, a rózsákkal jött ki és több is volt belőle, már folyamatban van a beazonosítása.


Aztán ott voltak a 4 centis csiborok, hát ők se a kedvenceim, de hát nekik is élni kell.
Azt tudtam, hogy a rózsákkal nem lesz könnyű, de amikor megláttam mi van odalent... Az egész alját  beborította, egybenőve az összes szin,,,, Szegény kisfiam, mert ó volt az áldozat, neki kellett bemenni a vérbékák közé. Fűrésszel esett neki, mi meg kintről osztottuk az észt:-)


Baromi nagy munka volt, mire darabonként kijött. Már a végén zsákokba gyűjtöttem, jönnek érte más tavasok.



Az összes halat kiszedtük, holnap szelektálok.
Sok kis unkát is kifogtunk, viszont a nagy békák bebújtak az iszapba. Úgy döntöttem, nem háborgatom őket, akkora lovak, egyikönknek se volt bátorsága iszapban túrkálni közöttük, így csak kimertem valamennyit, tettem vissza rózsákat, aztán feltöltöttem csapvizzel. Most jó zavaros, remélem reggelre leülepszik és a klór nagyrésze is elpárolog. Reggel visszamennek a halak, meg rendet kell vágni, mint a csatatér olyan a tó környéke.



2 megjegyzés:

  1. Jó kis meló, nem irigyellek. Döntöttem, nem is kell nekem kerti tó :) Az az izé... brrr...

    VálaszTörlés
  2. Nagy munka volt. Szeretem a tavadat. Olyan rendezett, és harmonikus. Mennyi idő alatt lett ekkora a rózsaszaporulat? És a hal?

    VálaszTörlés