2011. július 3., vasárnap

Júliusi képek

Szinte hihetetlen, már július van...
Egyre több a virágzó növény, de még messze nincs a csúcson kert.













Megint eljött az idő, neki kell esni a tónak. Annyira elszaporodott a tavirózsa, szinte belepte az egész felszínt, ritkítani kell és a rengeteg kishaltól is megszabadulok. Sőt valószínű az összes aranyhalat kiszedem, mert így nem lesznek pici koik. Összeívnak az aranyhalakkal és mindig mintás aranyhal lesz az eredmény, egyik sem lett bajszos.Nagyon sajnálnám őket, némelyik olyan szép és úgy a szívemhez nőttek, épp ezért, ezt még jól meggondolom, csak az a baj, olyan szaporák, minden évben miattuk kell leengedni a vizet, hogy kitudjuk fogni őket.  Túl kicsi az én tavam, ennyi halhoz.
Teljesen meglepődtem, amikor észrevettem egy fehér tavirózsát, a többi között. 2 éve vettem , letettem és semmi, már lemondtam róla, biztos nem tetszett neki, hogy egyből lekerült 120 ra. Már azon gondolkodtam még egy fehéret szerzek a sárga és a rózsaszín mellé. Erre megjelent és annyira örülök neki. Jó lenne abból a lazac színűből is, ami a szomszédnak van. Csak át kéne menni és kiszedni belőle. Szerintem ahhoz már a csákány is kevés lenne, olyan rizómái lehetnek, évek óta nem nyúltak hozzá, csak tervezgetik. Olyan szép színű, csak hát nem lehetek telhetetlen, egyszerűen nincs elég helyem hozzá, Dupla ekkora tavat szeretnék, akkor kiélhetném magam :-)



 A sok növénytől viszont kristály tiszta a víz.




6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, egészséges tavad van. Szívesen üldögélnék én is mellette.

    VálaszTörlés
  2. Azért szerintem ehhez az egyensúlyi állapotú tóhoz nagyon kellenek a halak is! Egy ilyen beállt rendszer könnyen felborul ha kivezsd egy komponensét... Nagyon szép a tó a képeken!

    Inkább szerezz be pár macskát is, az tornáztatja a kutyákat is, és a halfelesleget is lelegeli.

    VálaszTörlés
  3. Maradnak halak, a koikat megtartom, ki se bírnám halak nélkül, a tó csak velük az igazi.

    VálaszTörlés
  4. A "Mintás aranyhal" neve shubunkin! Már pici korában színes, nem úgy mint az aranyhal. Az csak később színesedik be. Nincs ott semmiféle összeívás;-))))

    VálaszTörlés
  5. Drága Szanki!
    Eddig azt hittem, tudom milyen a shubu, volt nekem is, de 2 éve eltünt a tóból, azóta csak egyszínű aranyhalaim vannak, ezért gondoltam az összeívásra. A lényeg, koiocskák primán vannak, szépek és növögetnek:-)

    VálaszTörlés