2011. július 16., szombat

Büdöske a nagyra törő

Az ősszel büdöske magot ajánlott fel a kolléganőm. Nagy fejű, nagyra nő mondta. Köszönettel elfogadtam, szeretem a büdöskét, igénytelen, én is gyűjtöttem magot tavaly és most a fal mellett, vígan virágoznak.


Gondoltam, a kapott is hasonló lehet, legfeljebb magasabb lesz mint az enyém... Több helyre is szórtam, csak kissé későn, a garázsban elvesződött egy időre, a nagy zacskó mag - még most is van belőle nem kevés- Már a növekedésnél láttam, ez valami mutáns lehet, olyan vastag szárat növeszt, és csak nő és nő. Ez az első virágzó példány, már 90 centis és ráadásul a futó virágok között van a tartóban. Oda is szórtam pár magot. nem gondoltam, hogy óriás lesz belőle. Míg a muskátli, a lobélia és a többi szépen terjeszkedik, ez felfele tőr és hozza az új hajtásokat. Sajnálnám kivenni, így kikaróztam, hadd nőjőn, ameddig akar...Ha majd a tuja magasságát eléri, újra lefotózom


1 megjegyzés:

  1. Elnézést, ismeretlenül történő hozzászólásért.
    Én tavasszal (szaküzletben) vettem 3 tasak magot.
    Az egyiknek az ára kb.kétszerese lehetett a többinek ? Futólag említették, hogy az (valamilyen) "nagy fejű" lesz... stb. Mi is így jártunk, mert már vagy 60-70 cm magasságú... alig virágzik...
    Sajnos a tasakokat már kidobtam.
    Nem rögtön lett kiültetve,- muskátlis ládában hajtatva, majd kb.április végén került a végleges helyére. Túl ritkán ültettük, a viharos szél "elfektette" és egyéb kínlódások.
    :-)

    VálaszTörlés