2011. július 17., vasárnap

aszalni, de mit?

Olyan jó nekem, most kiskutyáék hoztak egy vödör sárgabarackot. Lesz belőle pite update formában és megy az aszalóba is belőle.
Hát ez az aszalás, még mindig rejtély számomra.

Kész lett a sárgadinnye, de nekem nagyon nem ízlik. Az íze és az illata intenzív, hiszen kiszáradt belőle a nedvesség, de semmi élvezet a száraz lapocskákat rágcsálni. Amúgy se vagyok oda a sárgadinnyéért, bezzeg a görög, az jöhet bármennyi.... most azon élek.
Üzletben már vásároltam  aszalt dinnyét, de az végül is, nem aszalvány, hanem kandírozott, ami ugye teljesen más műfaj. nem beszélve róla, kénezik, tartósítják és rengeteg cukor van benne. Azt elismerem, nagyon jól néznek ki és finomak is. Több helyen lehet kapni kimérve, télen sok félét vettem. Majd egyszer a kandírozást is ki kellene próbálni.

Ezért most a sárgabarackból, csak egy tálcát tettem a gépbe és felkészültem a legrosszabbra. De mi a jó módszer? Egyben, de úgy nem fér bele a gépbe... félbe, melyik fele kerüljön lefele? Jó kérdések... elindult a kisérletezés.

 Ha olyan  száraz kutyaszar lesz, mint a dinnye, nem fogok örülni.. Nagyon jó kezdés volt, a cseresznye és a meggy, prímán sikerült. Azóta is a kamrában sorakoznak.
Szepyvel kellene értekeznem ez ügyben, ő nagy aszaló, még kókuszt is aszalt.  Nem tudom, a barackkal hogy állhat?

1 megjegyzés:

  1. Húú, nagyon profi aszalód van. Paradicsomot próbáltál már? Én mindig nagyon szeretnék aszalt paradicsomos kenyeret sütni, de annyira drága, mintha aranyból lenne.

    VálaszTörlés