2011. április 2., szombat

2 süti egyszerre

Igaz, csak az egyiket sütöttem meg, de a másik receptjét is felteszem, mert nagyon finom, roppant egyszerű és gyors.
Kezdjük azzal, a főnőkőm, aki férfi, süteményt süt nekünk a kollégáinak, csak úgy kedvességből.
Valamikor még télen egyszer már hozott ebből a sütiből, mindenkinek ízlett, elkértük a receptet és mindenki el is készítette otthon. A héten megint sütiztünk,,,,
Arra gondoltam, megcsinálom én is megint, már elég régen nem sütöttem semmit.
 Íme a recept:

Almás - diós süti

 Hozzávalók:

50 dkg hámozott, lereszelt alma
30 dkg rétesliszt /finomliszt is jó/
35 dkg cukor
3 egész tojás
1 púpozott teáskanál fahéj
kevéske citromlé
csipet só
1 csomag sütőpor
10 dkg darált dió

A lereszelt almát összekeverjük a 30 dkg liszttel, a 35 dkg cukorral, 3 egész tojással, a fahéjjal, a citromlével, pici sóval, a 1 csomag sütőporral és 10 dkg apróra,vágott dióval. A masszát, sütópapírral bélelt bármilyen formába öntjük és megsütjük. Ha kihűlt, csokimázzal bevonjuk /de csak porcukorral is megszórhatjuk/. Ennyi...

Aztán, még is egy teljesen másikat választottam, ami hasonlít a mézes krémeshez és azt igen kedveli  kiscsaládom.:-)

Hozzávalók:

Tésztához.
10dkg porcukor
2tojás
4dkg margarin
2ek méz
1tk szódabukarbóna
30dkg liszt

Piskótatekercshez:
6tojás
12ek porcukor
12ek liszt
6ek víz
pici szódabikarbóna
lekvár a kenéshez

Krém:
2cs vanilia puding
7dl tej
30dkg ráma
20dkg porcukor

Összegyúrjuk a tésztához valókat és ameddig a hűtőben pihen, megsütjük a piskótatekercset, feltekerjük szorosan és hagyjuk kihűlni, majd megkenjük lekvárral.  2 lapot sütünk a tésztából. A krémet is elkészítjük. A pudingot megfőzzük a tejjel és összekeverjük a kikerert, cukros margarinnal.
Az alsó tésztára kenjük a krém felét, erre jó szorosan ráfektetjük a felszeletelt piskótákat és bevonjuk a krém másik felével. Befedjük a  lappal. Be lehet vonni csokival, én nem tettem,

Ha marad belőle hétfőig, viszek kóstolót a dolgozóba....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése