2010. augusztus 30., hétfő

Újra bodza


Tavasszal amikor szörpöt főztem belőle, már akkor eldöntöttem csinálok lekvárt a bogyóiból és mivel láttam az érett fürtöket a bokrokon, az elgondolást tett követte. Elmentem, szedtem, hazahoztam és nekiálltam elkészíteni.
Előszór, meg kell szabadítani a szárától, amit a legegyszerűbb egy villával csinálni, mert így nem törnek össze a szemek és a kezünket se fogja össze. Én egy vízzel telt edénybe szemezgettem. Az egészségesek lesüllyednek, a tetején maradt mindenfélét leszűrtem. Azután többször megmostam és pici vízzel feltettem főni.
Mérésnél derült ki, 80 dkg lett, így pár perc rotyogás után, kicsit megturmixoltam és  hozzáadtam 40 dkg cukrot. meg egy kevés 2:1 fixet. Tovább főztem, de nem akartam, hogy nagyon besűrűsödjön, mert inkább öntetnek szeretném felhasználni, fagyihoz, sütikhez, vagy akár sültekhez. Közben kóstolgattam, mert fogalmam se volt milyen íze van... és a színe, hát az eszméletlen sötét piros és mindent megfog.
Nem paszíroztam át, egyből üvegekbe raktam. Összesen 3 üveg lett, de majd még főzők, talán szederrel vegyesen.
Érdekes, semmihez nem hasonlító íze van, de nagyon finom. Ami nem fért az üvegbe, azt egyből elkóstolgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése