2010. augusztus 28., szombat

Haletetés

Az idei nyáron kissé körélményes volt a halak etetése. Tavaly vettem egy állati boltban, 3 literes vödörrel kaját, amiben aránylag vegyesen volt, eledel kis és nagy hal részére. Tavasszal elfogyott és onnantól többfélével próbálkoztam, ilyen-olyan dobozosokkal arany árban, (nevetséges, hogy képesek több ezer forintot elkérni, pár dekás eledelért), amit nagyon gyorsan megettek, pedig nem etetem agyon őket. naponta 1× etetek, de hát elég sokan vannak és a nagyobbak tudnak zabálni és különben is az etetés a szelidítés egy formája, élvezet amikor szinte a kezemből veszik ki az ételt:-) Nem mellesleg egészségesek, szépen fejlődnek, a jó tartástól.

Csináltam egy vödör, saját keveréket, van benne gyári, több méretű pálcika, amik a zizire hasonlítanak a legjobban, aztán lemezest is tettem bele a nagyon piciknek és még kevés búza, apró, száraz macska kaja, puffasztott rizs, zabpehely. Mára ez a keverék is elfogyott....- azt gondoltam kitart az etetés végéig, ami ált, októberben véget ér, akkor azért már le tud hűlni az idő és a víz is.
Mostanság a főtt kukorica a sláger, mindent megtesznek érte, hogy megszerezzék a szemeket, még a tavirózsa levelekre is felcsúsznak érte és olyan cuppogás folyik, mint amikor mi emberek, élvezkedünk valami cupákon.
Tavasszal mindenképpen szeretnék valahonnan normális áron, nagy adagban megvenni, egy szezonra való kaját, szeretem ha minden állatomnak megvan a normális eledele és nem kell lesnem mikor fogy el.

A kutyákok is minőségi, drága tápot esznek és úgy spórólok , hogy nagy tételben, 10-20kg -ot rendelek, különböző kedvezményekkel és még ingyen házhoz is szállítják. Így jóval olcsóbban jutok hozzá, mintha üzletben venném, kis zacskókban.

A  szarvasi táp gyár, jó minőségú haltápot gyárt, egyszer évekkel ezelőtt feleztünk egy tavassal, a tőlük vett eleséget, de ő már nem tavazik. Akkor, nagyon jó áron szereztük. Most is írtam nekik, hogy szeretnék venni tőlük, vagy, hol tudok hozzájutni, de nem válaszoltak. Szanki szerint nem postáznak, de telefonon megkérdem őket, hátha....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése