2010. augusztus 16., hétfő

Csigák

A csapadékos időjárás következtében, elszaporodtak a csigák. Na nem, a meztelenek, amikről már írtam egyszer. Hálisten azokkal nem találkoztam azóta és nem is szeretnék.
Kertes ismerősök is panaszkodnak, főleg a meztelenre, van aki ollóval vagdossa össze, a begyűjtött példányokat. Pfúúúúúúj,,, ez elég durva, erre én nem lennék képes, bármennyire is utálom őket...

Nálam,1-2 centis kis, házas csigákat találok, egyre több növényen. A kis mandula fámról , félig lezabálták a leveleket és egy rózsámat is valószínű ezek cakkozták ki, bár ebben nem vagyok biztos, csak feltételezés. A rózsán még nem láttam egyet sem. De ha nem csiga, akkor vajon mi ?


Kaptam ötleteket ellenük. A leásott sörös csapdát ki kéne próbálni, bár az okosak azt mondják, mindennap ki kell szedni a döglötteket és friss sörrel pótolni.
Egyenlőre beszórtam a fa körül a földet, a grillezésből maradt hamuval, állítólag az is hatásos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése