2010. július 2., péntek

Kerti élmények

Manapság különböző élmények érnek a kertben.
Kezdem a jókkal. Mára kinyílt a sárga tavirózsa első bimbója. Nagyon vártam, pedig nem olyan régen tettem a tóba. Érdekes halvány sárga, erős citrommal a közepén. Már csak a fehérnek kell bemutatkoznia...



teljes kép a "zöld tóról"
 Sok sok jó tanácsot kaptam, tavas társaktól, hogyan szabaduljak meg a zöld színtől és már készül a terv, de arról majd később.


Mai szerzeményem, a 3. hortenziám. Egy lelkes, sok hortenziás mondta, hogy
a hortenzia gyűjtés, fertöző. Igen az....
A kedvéért átültettem pár növényt, amit amúgy is meg kellett tennem



A 2, csak egy dugvány, amit most gyökereztetek, mert én vagyok a gyökereztetés tudora, mondta I, aki hozta nekem. Hozzá úgy került, hogy járt  az Oban, gyönyörűséges, hortenziák között és"véletlenül"letörött egy ág darabka, a nagyon különleges és drága kék-lila tőről.
Ezt nem volna szabad kibeszélnem, de fel tudok hozni érveket, a védelmében :-)))
1.) én voltam a felbujtó, amikor mondta hova megy
2.) sok pénzt otthagyott
3.)ha megered, jó helyre fog kerülni, mert szeretni fogjuk..
Megfeleztem és két kis dugványt csináltam ... és várunk mi lesz belőle...

Mivel a hortenziák az árnyékot szeretik, sőt csak ott érzik jól magukat, az árnyékos részről kiástam egy évelőt, amit valami teljesen lecsupaszított és nem tudott szegény fejlődni. Még egy elterülő tuját is kivettem, mert a fűnyírónak nagyon útban volt. Egyben szerettem volna kiszedni a gyökerét, hogy oda tudjam valakinek adni, de sajnos nem sikerült  Ahogy küzdöttem vele, olyan lénnyel találkoztam, amit még életemben nem láttam, legfeljebb horror filmben. Ráadásul egymás után, kettővel. Kinyúlva legalább 15 centis, narancs sárga, ronda izé volt és ahogy kifordítottam, a gyökerek közül, összehúzta magát. Tudtam, ez lehet a meztelen csiga, ezek zabálták fel a virágomat. 
Olyan undorító volt, hogy első pánikomban áthajítottam a szomszéd műveletlen telkére. A másodikat már ki akartam nyírni az ásóval, de nem tudtam megtenni, így ment az első után. Remélem többet nem lesz szerencsénk, mert legközelebb nem menekülnek

az áldozat, már jó helyen.




1 megjegyzés:

  1. Egyik kedvenceim közé tartozik a tavi rózsa, sajnos nálunk a sziget környékén már alig található, a szennyezés kipusztítja.Szép a tavad, nem győzőm dicsérni. A meztelen csigák (éjjel esznek) ellen én úgy védekezek, hogy finom hamut szórok a növény tövéhez .

    VálaszTörlés