2010. június 7., hétfő

Még mindig eper

Feldolgoztam az utolsó szemig a szedd magad epret.
Oetker receptet használtam a fehércsokis lekvárhoz. Megdupláztam az adagot, mert még pont annyi maradt. Gondolkodtam, hogy darabos legyen, vagy teljesen leturmixoljam, végül az utóbbi mellett döntöttem.
Én nem szoktam átpaszírozni az epret, bennünket nem zavarnak az apró magvacskák.
Húú, nagyon jó lett, igazi különlegesség, enyhén érezni benne a csokit és a rumot. Boci fehércsokit  és fehérrumot használtam, (az volt itthon)..
Jó dolog ez a dzsemfix por, nem kell sokat főzni a lekvárt és már egyből sűrű állagú.

Eperlekvár fehércsokival

Hozzávalók:

1150 g eper
1 tasak Dr. Oetker Dzsemfix Szuper 3:1
100 g fehér csokoládé
350 g cukor
2 evőkanál rum

Előkészítés:
Az epret megmossuk, lecsepegtetjük, szárát leszedjük, és a megadott mennyiséget kimérjük. Utána ízlés szerint feldaraboljuk vagy pépesre törjük (esetleg turmixoljuk). A csokoládét kis darabokra törjük.

Elkészítés:
A kimért cukorból 2 evőkanálnyit elkeverünk a dzsemfixszel. Az elegyet a gyümölcshöz adjuk, majd az egészet állandó keverés mellett erős lángon felforraljuk. Ekkor hozzáadjuk a csokidarabokat és a cukor többi részét is, és további állandó keverés mellett legalább 4 percig zubogva forrni hagyjuk, majd a tűzről levesszük. A végén belekeverjük a rumot is. Az elkészült lekvárt azonnal jól zárható (lehetőleg csavaros) üvegekbe töltjük, és lezárjuk.

4 megjegyzés:

  1. Juj de szuper lehet!!!Csak úgy nyeltem egy nagyot!!!Szinte érzem!:))

    VálaszTörlés
  2. Fú ez tök jó :)
    Ma szedtem a kertben egy csomó epret és nem tudom mi legyen vele, mert a tortához sok. Most már tudom :)

    VálaszTörlés
  3. Ezer köszönet a receptért, megcsináltam, és jelentem nagyon fincsi :) Nekem nem volt fehércsokim, így sima tejcsoki került bele, de így is fincsi lett :)

    VálaszTörlés