2010. május 14., péntek

Tavas képek




Az idén különösebb alakítást nem végeztem a tónál, de több, új növény került bele és mellé. Olyannal is találkozom, amiről fogalmam sincs hogy került oda.Tavaly gyűjtöttem hidőrt, nagyon szép volt sokáig, aztán amikor elkezdett csúnyúlni kidobtam. Most  a lósóska mellől hajt.
A víz elég zöld, kevés még a hinár, a koik kitúrták tavaly, pótólni kell, hogy minál hamarabb letisztújon a víz.
Nagy örömömre mind a 3 mocsári hibiszkusz kihajtott, pedig nem takartam semmivel, lesz ami lesz vele alapon. Hátha ezt a telet kibirta, akkor nem lesz semmi gond. Sirrrától kaptam a magját és elég sokat küzdöttem vele,( magcsiszolás, áztatás, jó hosszú csiráztatás után), de megérte, nagyon szépen virágzott a fagyokig.
hibik

A bohócvirág terjeszkedik, már a tóba is befutott

A sárga nőszirom bimbózik

A tavirózsa első bimbója

Tavaly rendeltem vizinövényt és a páfrány mellől, több növényke elkezdett hajtani. Szétültetttem őket. Milyen jól jártam a potyautasokkal, egyből néggyel több növényem lett. Csak nem tudom mifélék. Ez az egyik, a kis sárgavirágú, már annyira fut, még a kövek közé is bemegy.

Az eredeti növény megint vegyesen hajtott ki, de most már nem piszkálom.

békatutaj, szintén több helyen felbukkant.


A vizi lófarokkal nagyon elégedett vagyok, nem győzőm elajándékozni


A gerle pár rendszeresen megjelenik inni, lehet ők voltak akik télen ide jártak az etetőre



Ezt a szekfű félét a piacon vettem egy nénitől. Olyan aranyos, pomponos virága van.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kis tavad, irigyellek. A kis szegfűt tengerparti pázsitszegfűnek hívják.

    VálaszTörlés
  2. Szia Edit!
    Nagyon szép a tavad, és a kutyusod is nagyon édesen őrzi a tavat!
    Azt a kis páfrányszerűt ismerem, én is kaptam de nem maradt meg, tulajdonképpen örülök is, mert azt mondták róla, eléggé agresszív a terjeszkedése!
    Küldök neked e-mailt! :D

    VálaszTörlés