2009. december 6., vasárnap

Újabb süti készült

A mézeskalács készlet ma erősen megfogyatkozott, de nem baj, már megszoktam, hogy többször kell megsütnöm valamit,mire eljön az ünnep.
Azért ma újabb süteménnyel gazdagodott a választék és ezt már tényleg karácsonyra szántam, mert csak olyan összetevőkből áll, ami nem romlik. Igyekszem beosztani úgy a készülődést, hogy ne mindent egyszerre kelljen csinálnom . Pontos tervem van mindenre, A nagytakarítással már megvagyok, már csak a szinten tartás a cél. A héten nagybevásárolok és a menűhöz előkészítek amit lehet és megy a mélyhütőbe.
Nem kapkodok és szépen haladok sorrendben.

A mai receptet itt találtam és már akkor elterveztem Karácsonyra megsütöm.Annyira egyszerű és mint kiderúlt különleges és finom. Ő mogyoróval, dióval és birsalmával készítette. Nekem a mandulám sok, így az került a dió mellé. Birsem sincs, ezért aszalt sárgabarack és saját kandirozott narancshéj volt a töltelék. Egyszerűen isteni lett.

A süti neve: Libanoni aprósütemény

Hozzávalók:


25 dkg liszt,

15 dkg vaj vagy margarin,

1 csipet só,

1 csapott evőkanál porcukor,

1 mokkáskanál sütőpor,

1/2 dl hidegvíz,

10 dkg kristálycukor,

1/2 mokkáskanál őrölt fahéj,

10 dkg mandula vagy mogyoró vagy dió,

10 dkg birsalmasajt vagy aszalt gyümölcs: vörösáfonya, sárgabarack, sárgadinnye, stb.


A lisztet elkevertem a sóval, a kevés cukorral és a sütőporral, majd elmorzsoltam a hideg vajjal. Kevés hideg vizet is hozzáadva összeállítottam a tésztát, majd egy órára hűtőbe tettem.

Közben a kristálycukorból 3-4 evőkanál vízzel jó sűrű szirupot főztem. A mandulát-diót, ledaráltam és összedolgoztam, az apróra vágott sárgabarackkal és a kandirozott narancshéjjal.

A tésztából kisebb diónyi gombócokat készítettem, amiknek a közepét benyomtam - ebbe került a töltelék. Tehát kis félgömbök lettek. Jó bőven tettem a mélyedésbe tölteléket. Előmelegített sütőbe tettem úgy 5 percre, hogy csak félig süljön meg. Aztán kivettem és bőven meglocsoltam a sűrű sziruppal. Főleg a közepére jusson, ahol a töltelék van. Aztán visszatoltam sülni.
Ajánlott a sütőpapír használata, mert a sziruptól jól ráragadhat a tepsire
Sajnos olyan tempóban fogy, hogy ezt is ismételni kell és ha kész, el kell dugnom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése