2009. november 23., hétfő

Ajándék ötlet 3

Baileys készítése házilag. Tipikus női ital, tehát nőknek ajánlom, vagy akár be lehet dobni, ha összejön pár csaj traccspartira. Szép régi üvegben, kicsit felcicomázva, tök jól nézhet ki. Még csatos üvegben is el tudom képzelni.



Már többször csináltam, különböző recepteket kipróbáltam, de nekem az alábbi vált be a legjobban. Nálunk csak saját fogyasztásra készul és igen hamar elfogy.

Kell hozzá:
- 5dl tartós tejszin
- 2 zacsi cappuccino por, bármilyen ízben. Szerintem az olasz a legjobb, biztos finom más fajta is, de én olasz mániás vagyok  A változatosság kedvéért, most hármat vettem,mogyorós, csokis és tejszin ízben . Összekevertem az ízeket. és kb  1.5 zacskónyit használtam fel
- 1 tubus süritett tej
- barnacukor izlés szerint
- vanilia kivonat, (helyette lehet vanilia cukor is)
- 2-3 deci vodka, vagy rum, (esetleg whisky, de akkor túl karakteres az íze)

A tejszin felét felmelegítem, hogy a cappuccino feloldodjon benne. Jó simára kikeverem. Mehet bele a cukor a vanilia, a maradék tejszin, a sűritett tej. Szép, sűrű krémesre összedolgozom és belelöttyintem a 3dl vodkát.
Üvegbe töltöm és a hűtőben hagyom összeérni. Ebből az adagból, kb 1l lesz.
Hűtőben addig tartható el, amig a tejszin és s.tej szavatossága lejár.

Pont ma kérdezte egyik kolleganőm, mennyibe kerűl ez az adag? Elkezdtem számolni, de aztán rájöttem, én minden hozzávalót, nagyon akciós áron vettem.
De akáhogy is számolom, nem kerülhet 1000 ft-ba.  Nagyon finom, selymes itóka.
Egészségünkre!


6 megjegyzés:

  1. Én is pont ilyet szoktam ....
    hehehe

    VálaszTörlés
  2. Mi ( illetve a zuram) csokilikőrt szoktunk csinálni. Én egyáltalán nem iszom alkoholt, csak ezt tudom meginni. Telikörödnek hívjuk. "A te likőröd"

    VálaszTörlés
  3. Teliköröd?? Finom lehet..
    A csoki nálam jöhet minden formában és mennyiségben-))

    VálaszTörlés
  4. És állitólag én vagyok alkoholista!!

    VálaszTörlés
  5. He-he, hú de vicces! Asszem tőlem tönkre menne a szeszipar!
    Hétvégén azért bepusziljuk az üveggel az biztos!

    VálaszTörlés
  6. He-he, hú de vicces! Asszem tőlem tönkre menne a szeszipar!
    Hétvégén azért bepusziljuk az üveggel az biztos!

    VálaszTörlés