2009. szeptember 13., vasárnap

Bagett

Úgy döntöttem bagettet sütök, pontosabban már tegnap este elkezdtem. Limara pékségében találtam egy nekem tetsző receptet. Kicsit más lett.... az én konyhámban, eddig nem volt aszkorbinsav, tehát kihagytam és 80-as lisztem sem. Rétesliszttel helyettesítettem. Majd beszerzek és megsütöm aszkorbinsavval is, kiváncsi leszek milyen változást tapasztalok.
Elég sok új dologgal találkoztam ennél a receptnél. Még nem dolgoztam előtésztával és sütőzacskót is most használtam előszőr.

Tehát, tegnap este elkészítettem az előtésztát
· 200 g BL 80 liszt réteslisztet használtam
· 130 g víz
· 4 g élesztő
Ezeket az anyagokat össze kell gyúrni és letakarva a konyhában pihentetni másnapig.
Reggel a teljes tészta :
az összes előtészta
3,2 dl víz nekem kevesebb kellett
2 tk. só
2 ek. olaj
csipet aszkorbinsav kihagytam
2 ek. burgonyapehely (elhagyható) kihagytam
50 dkg BL 80 liszt
1 tk. cukor
1 dkg élesztő

Az egészet jól összegyúrtam és kétszeresére kelesztettem
Amikor megkelt, négyfele osztottam és kettőt- kettőt beletettem a sütőzacskóba még kelni.
Kb félóra után bevagdostam és még addig kelt, amig felforrósodott a sütő 220fokra. Vizet spricceltem a zacsiba, ettől lesz jó ropogós és betettem a sütőbe. Nálam csak egymás alatt fértek el, úgy hogy a két zacskó különböző lett. Az egyik felül lett sötétebb, a másik pár alul.

Elsőre elég jól sikerült, kivűl ropogós, belűl szép, fehér, kissé lukacsos lett a tésztája

Extra szendvics készült belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése