2009. július 22., szerda

napfogyatkozás

Ma is nagy hőség volt, csak vízben lehetett elviselni a meleget. Az UVB surárzást magas értékre jósólták és minden hol azt hallottam, olvastam , hogy már 15 perc alatt leéghet a normál bőr is 11- 15 között. Ezt erős túlzásnak érzem. Persze nem megyek a napra a déli órákban, de még sose égtem le, főleg nem 15 perc alatt.

Reggel a teraszon





Virágzik a sirrrától kapott mocsári hibiszkuszom, amit magról neveltem, nem kis macerával. De nagyon megérte, gyönyörű 20 centis bordó virgot hozott és rengetek bimbó van rajta.





Magyar idő szerint július 21-éről 22-ére virradó hajnalban zajlott az évszázad leghosszabb teljes napfogyatkozása, amely szabad szemmel az indiai Kambaj-öböltől Nepálon, Bangladesen, Butánon, Mianmaron és Kínán át a Hawaii és Ausztrália között félúton elterülő, apró szigetekből álló Kiribatiig volt látható, maximálisan 6 perc 39 másodpercig.









Egy ugyan ilyen képem nekem is van, 99-ben fotóztam a kertben, amikor nálunk volt látható napfogyatkozás.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése