2013. szeptember 13., péntek

Nyári összegzés

Ez a nyár is mint mindig nagyon gyorsan eltelt. A blogírás elmaradt, elég sok fele kellett figyelnem, sűrű két hónapom volt, pedig nem voltam semerre. De nincs nagyon hiányérzetem, azokkal tölthettem a nyarat akiket szeretek, a családommal és sok-sok állattal. Ha volt időm olvastam, bár nem annyit amennyit szerettem volna. A nyár nálam egyenlő, a könyvek habzsolásával kint a kertben.
A kert is  kissé elhanyagolódott, csak az alap ápolási munkákra futotta. A nagy szárazság eléggé megviselte a növényeket, pedig a napi locsolást nem hagytam ki. A tavi élet minden gond nélkül zajlott,a halak nagyot nőttek, a növények szépen burjánzottak, ( nem kellett locsolni) nem győztem a tavirózsa leveleit tépkedni. Az idén nyáron először virágzott nálam a vízi jácint, jó dolga volt a kis szűrőtóban.


Új szerzemény a lobélia




A kis konyhakertem szintén jól teljesített, annyi paradicsom termett, még be is főztem télre. Szegényeknek a gazzal is meg kellett küzdeniük. Aszaltam is a napon, fűszeres olívaolajban csücsülnek a kamrapolcon. Kaptam fekete pari palántákat, kissé későn, de talán be fog érni, tudok róla magot fogni.


fütyipaprika


Az idei nagy projektem volt, a csere-bere.  A felesleges növény szaporulatot cserélgettem más lelkes kertesekkel. Így tettem szert olyan növényekre, dugványokra amik nekem még nincsenek. Annyira büszke vagyok magamra, mert igen jól sikerültek a gyökereztetéseim. Így jó cserealanyok voltak az enyémek, és a kapott hajtások is majd nem mind megeredtek.
Nagyot bővült a hortenzia gyűjteményem. Olyan fajtákra utaztam, amiket nem kell télen takargatni, mint a macrophiliákat. Megvan a vágyott Limelight, Vanilia Frise, Tölgylevelű, még kicsik, nem mertem kiültetni őket, majd tavasszal. Addig átalakítom a kertet, hogy jó helyük legyen. A Pinkym elég gázos az idén, besültek a virágai, csúnya szegény.
A leanderek beszerzése is szépen alakul, kedves gyűjtőktől kaptam hajtásokat és kis növényeket. Van amelyik már bimbót hoz, ha szép, meleg őszünk lesz kinyílnak. A gyerekek hoztak Törökországból, gyönyörű bokrokról kis ágakat, sajnos egyik sem maradt meg.

Most jöjjenek a rossz hírek. 
Nem készült el a raklap kerti bútor... talán jövőre.
A tuja sor halódik... nem tudom mi lehet a gond vele, tavasszal a széléről már egy kiszáradt, most újabbak. Valamivel permeteznem kéne, lehet valami betegség támadja őket, csak vajon mi ? 


Rettentő bosszantó, mert a szomszéd gazos telkét kitűnően takarta, nagyon sajnálom a pusztulásukat.


Csúcsot döntöttem a befőzésekkel és még folyamatosan tart a télire eltevés,sokszor késő éjjel, érdekes kombinációkat kreáltam. Mert ugye a szedd magad , nem maradhatott el. Készítettem sárgabarack lekvárt cukor nélkül, cseresznye-meggy dzsemet, őszit- szederrel, bodzát-szederrel. Most készült el a levendulás- szilvalekvár próba verziója és annyira tetszik, muszáj még készítenem belőle.
Dobálós savanyúság először lesz nálunk egy kisebb vödörrel,  pont elég lesz nekünk, a sok kis üveg csemege ubi mellett.




Megrendelésre pelenkatortákat is készítettem.




Hát így hirtelen ennyi jutott eszembe a nyárról, remélem most mát többször tudok írni. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése