2013. május 4., szombat

paradicsom palántáim


Épp leszakadt az ég, ömlik az eső, nem lehet kertelni, bár amilyen hirtelen jött, úgy el is megy az eső felhő. Még esik, de már süt a nap. Nagyon jókor jött, eléggé kiszáradt a föld.
Délelőtt sikeresen elültettem a legújabb paradicsom palántákat. Kevés a helyem, de szeretek több félét ültetni, legyen változatos a kínálat.
Magról csak egyfélét neveltem, Romát, viszont azok nagyon szépek. Ebből ültettem a legtöbbet, arra számítok, tudok majd belőle aszalni.
Kicsit aggódtam milyen palántákat kapok, mert az előző években elég gyér volt a kínálat, csak az a pár ismert fajta.  
Teljesen meglepett, az idei nagy választék a piacon. Fajta névvel, sok helyen kint a mag tasak fényképpel, és még különleges fajtákat is árulnak.
Reggel fürtös lugast, datolya parit, San Marzanot vettem, ezek folyton növő fajták. A kertészetben zöld zebra csíkost, aranysárgát, Orange Strawberryt, erre nagyon kíváncsi leszek. Egy hete kiültettem, a narancs koktélt, ami kis bokor marad, már virággal teli ...és ennyi. Ha mindből csak kóstoló lesz, már el lesz látva az egész család paradicsommal. 
Még jó lenne pár tő paprika a kiskertembe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése