2013. május 27., hétfő

Bodza minden mennyiségben

Ahogy elkezdett virágozni a bodza, azóta folyamatosan gyártom a limonádét és a szörpöt. Mert szeretjük. Azonkívül a barátok, ismerősök is rákaptak az ízére, így nekik is készítek. A hétvégén  6 L cukormentes  limonádé fogyott el és már jött a kérdés, " nincs több?".
Ma újra útnak indultam és egy nagyon klassz szinte bodza erdőt fedeztem fel. Kissé körülményes volt a megközelítése, mert derékig érő pipacs és susnyás mezőn kellett átvágni a virágtányérokért. Olyan elhagyatott ott minden, félő volt, nehogy egy ott felejtett szovjet katonára bukkanjak, meg minden más egyéb is az eszembe jutott.... De a bodza bokrokért mindent.
Egy nagy szatyor virággal és fellélegezve tértem haza. Ebből az adagból szörp lett, mégpedig kis variációval, epres. Találtam még egy zacsi epret a fagyasztóban, és mivel már érik a friss eper, leturmixoltam és kevertem az ázó bodzába, csak úgy színezőnek, a többiből isteni eper shakes lett reggelire. 
Nagyon finom lett, szép a színe, és érződik az eper íze is
....és amikor a gyerekem meg akarta húzni az egyik szörpös üveget, rászóltam. 1, üvegből nem iszunk, 2, ez már télre készült szörp. Erre azt a választ kaptam, "hol van még a tél, addig simán elfogy"
Azt hiszem muszáj lesz még szednem pár adaggal, de többet nem megyek a halott katonához:-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése