2013. április 10., szerda

Hírek a törpökről

 Felszereltem az odút nekik. A kalit oldalsó favázához hátulról és oldalról is hozzácsavaroztam. Jól bebiztosítottam, semmi esetre ne tudjon leesni.




Gyorsan birtokba vették, így elkezdtem adni nekik a friss fűzfa vesszőket. Bolond lány vegyesen hordta az  odúba az ágakat meg a csíkokra szabdalt  papírt. Elég furcsán, mint egy irat megsemmisítő úgy nézett ki. Nem egy tipikus fischer fészek... Minden esetre besegítettem a csajnak, tettem be pár centis ágakat, hátha...Meglepődött és egyből rendezkedni kezdett odabent és csak mondta felháborodottan a magáét. De úgy néz ki megtetszett neki, mert leállt az újságról és már csak az ágakat hordja.  A 40 centis darabokkal elég viccesen közlekedik, ahogy erőlködik be a nyíláson...és vajon miért nem darabolja fel_? Hát még nem profi a fészek építésben. A rövidek kevésbé szimpatikusak neki, pedig nyilván könnyebb lenne a dolga.
Az első napokban Maszatot nem engedte be, szegény csak a bejáraton kapaszkodva kilógó seggel etette az asszonyt. Nagyon lelkesen udvarol,de párzani még nem láttam őket.

Hétfő reggelre amikor bekukkantottam az odúba, még csak félig volt anyaggal, meglett az első tojás. Estére telehordta ágakkal és már nem láttam, valószínű lent van az alján.






Így elsőre szedett-vedett ez a fészek, remélem még rendezgetni fogja, mert elég rendetlen kinézete van, a boltozat se az igazi, ráadásul nem látom a tojást. Pedig jó lenne figyelni, mennyi lesz, de széttúrni nem szeretném ezt a gubancot,  Nem tudom, hogy szokták ezt ilyenkor csinálni...
Ma már mindketten bent voltak az ágak tetejéről kukkoltak kifele. Lola láthatóan védelmezi az otthonát, alig jön ki a kalitból.
2 naponta kapnak tojásos lágy eleséget almával, répával. Először nem aratott sikert, köpködték mindenfele, most meg ahogy beteszem már rajta is vannak, falják. Ugyan ez volt a csíráztatott magvakkal is.

Hát egyenlőre eddig jutottunk, kíváncsian várom a fejleményeket. Meg kellene lesnem hány tojás van, később meg lámpa alatt, hogy fiasak-e.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése