2011. november 25., péntek

Mivel nincs lehetőség a kertezésre, kinti programokra, egyenesen jól jön, hogy itt van új jövevényként Lola, akit be kell szocializálni a család életébe.
Hihetetlen, de nem is gondoltam volna, hogy ennyi esze van egy ilyen pici madárkának. Komolyan mondom, látszik az értelem a szemében. Gyorsan tanul és félelmét sokszor legyőzi a kíváncsisága.
Az első röptetés után derült ki, nem hülye ez a repülő pamacs.
Kinyitottam a kalitka ajtaját és vártam mi fog történni. Egy kicsit hezitált, nézelődött kifele aztán egyszer csak huss, már repült is. Tett egy pár kört a szobában, majd kereste a leszálló helyet. Szinte a plafont súrolta, úgy repült és hát abban a magasságban nem talált más helyet, mint a lámpa tartót, oda szuszakolta be magát ügyesen. Aztán egykettőre felfedezte az általam készített, kényelmes leszálló, játszó, nézelődő helyet. Birtokba is vette, azóta ott van a főhadiszállás. Kicsit átalakítottam, mert a létra nem volt nyerő, kapott helyette egy gyors készítésű hintát, mert hintázni imád.

szemlélődés



a csinos kis püspökfalatját mutogatja

visszafelé igyekszik
Az első két nap még nem ment vissza önállóan a helyére, egy kis üldözés után rálépett egy botra és azzal tudtam visszatenni a kalitkába. Még mindig tart a kezemtől, láthatóan nem szeretné, hogy megfogjam, pedig nagyon szeretném a pihés habtestét megtaperolni.
 Azóta, ha megéhezik, szépen visszatornássza magát és nekiáll falatozni.
Hát az evése az még mindig egyoldalú. Amikor kiderült hozhatom haza, gyorsan vettem neki az első helyen, egy zacsi semmilyen, hullámosoknak való magot,
Aztán olvastam, a legjobb magkeverék húszféle magból áll. Na, gondoltam ha már mást nem eszik a magon kívül, szegény madérka, akkor legalább valami jó fajtát kapjon a bögyébe.
Meg is vettem a legjobbnak mondott eledelt, amiben tényleg minden van, csak hogy ez a büdös dög, az összes magot, mint a cséphadaró kiszórja, míg a másikat rendesen megette, Nem kicsit akadtam ki, meg is mondtam neki, jól nézze meg, mert most látja utoljára ezt rohadt drága, magkeveréket.
Bea javasolta, próbáljam meg adjak neki tűztövist. Hát az van dögivel a kertben, szedtem neki és belógattam. Először idegenkedve nézte, aztán felfedezte milyen jó játék, lecsipkedni a bogyókat és ledobálni. Persze meg nem eszi.
bogyózás
Azt vettem észre nem szereti ha nedves lesz a csőre, egyből törölgeti mindenbe. Talán, azért idegenkedik, a nem száraz ételektől.
Most a magos edényébe fogom reszelni az almát, kénytelen lesz beleenni, ha a magokat el akarja érni. Túljárok én az okos agyán, ha törik, ha szakad, almát fog enni :-)))

 A négylábúak nagyon jól viselik a repülő, színes gombócot, hamar megszokták, csak szemmel követik, ahogy cikázik a levegőben.
Kész vagyok a bögyöstől, bármeddig el tudnám nézegetni, ahogy ügyködik, de akkor is amikor a csőrét csikorgatva altatja magát.
Hát egyenlőre ennyi a tollasról...jó hosszúra sikeredett, de lesz még beszámoló, mert mindig történik valami új vele.



6 megjegyzés:

  1. De jó, örülök, hogy ilyen jól sikerült! Okos kismadár, hogy rögtön felfedezte a játszóteret. A létrát az enyémek sem szeretik, akárhová teszem, akármelyiknek, nem kell nekik.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Pedke!

    Most olvasom először a blogodat és láttam, hogy van kóla illatú muskátlid. Évek óta keresek ilyet! Szeretném megkérdezni, hogy tudnál-e adni 1-2 hajtást belőle? Sok mindenem van cserére.

    Köszönettel: Erzsi

    VálaszTörlés
  3. Szia Erzsi!
    A kóla illatú muskátlit, nem szoktam teleltetni, újat veszek tavasszal.Gyorsan nő és jó nagyra. Nálunk mindig lehet kapni.
    Nagyon szívesen küldök majd tavasszal belőle. Keress meg és megbeszéljük. Most jutott eszembe, a barátnőmnek is szokott lenni, megkérdezem tőle, szokta-e teleltetni.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Pedke!

    Nálunk sajnos nem lehet kapni, pedig nagyvárosban élek. Én legalábbis még nem láttam sehol, pedig rengeteg virágboltban kerestem.
    Én mindig kiteleltetem a muskátlikat, mert akkor tavasszal nem kell újra megvenni őket. Az ismerőseimnek is szoktam szaporítani, örülnek neki.
    Rendben, várom akkor a válaszod, hogy van-e a barátnődnek. Én már néhány kis hajtásnak is nagyon örülnék. Igaz, most nem a legideálisabb az idő a dugványozásra, de megpróbálnám.
    Cserébe sokféle növényt és magot tudok küldeni. Vagy esetleg kaukázusi kefírgombát, ha szeretitek a kefírt.

    Üdv. Erzsi

    UI: rózsaillatú, almaillatú, mogyoróillatú és fenyőillatú muskátlit is lehet kapni nálatok?
    Nekem az illatos muskátlik közül egyedül citromillatúm van. Azt nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Szia Erzsi!
    tudok adni hajtást a cola illatúból, de nem a legalkalmasabb időpont ez a gyökeresztetésre. De ha gondolod elküldöm, priviben írd meg a címed!
    p.edke4kukacgmail.com

    VálaszTörlés
  6. Kedves Pedke!

    Nagyon szépen köszönöm! Írok e-mailt.
    Valóban nem ideális most a dugványozás, de megpróbálom. Szeptemberben is dugványoztam muskátlikat, azok sikerültek.

    Üdv. Erzsi

    VálaszTörlés