2011. szeptember 22., csütörtök

dugványok

Az idén rákaptam a növényeim szaporítására. Volt már kisérletezésem, kisebb-nagyobb sikerrel, de inkább kisebb, és ezért nem is erőltettem a dolgot. A magvetéseknél se volt sok sikerélményem, nagyon ritkán kelt ki, bármilyen virág nálam. Vagy rosszul csináltam, vagy a kutyák taposták ki a magokat...

Pár éve kaptam vörös mocsári hibi magokat sirrrátol és akkora öröm volt, amikor az első hatalmas virág megjelent az saját nevelésű növényemen:-) Nemrég küldött újra, négyféle hibit...tiszta izgalom lesz tavasszal megint nekilátni a magvetésnek.
A dugványozás se ment nekem... most már tudom, mi volt a hiba... legalább is nagyon kezdő voltam. Tavaly végre a hortenziát, minden nehézség nélkül meggyökereztettem.
Lassan kezdtem belejönni és kedvet kapni hozzá. A legjobb az egészben, lehet a szaporulattal csereberélni, olyan növényekre, amik még nincsenek, más meg esetleg örül annak, amiből nekem fölöslegem van.
Az idei első győzelem, a fáklyaliliom volt, igaz azt csak tőosztottam, de tudtam adni belőle többfele. Aztán a hortenziából dugványoztam több cseréppel.
A dugványaim, egy megrepedt akváium alatt, töltik a gyökeresedési ídőt a tuják árnyékában. Pár naponta rájuk nézek, megszellőztetem őket és ha kell kapnak vizet. A jó kis párában, elég gyorsan gyökeresednek és mehetnek az új helyükre.

Itt épp a hortik lakják

 Még most is van bent növény, jezsámen, golgota, tőlcsérjázmin, mind igen biztató jeleket mutatnak. Azt hiszem, végre a haladó kategóriába léptem.

Csak tartson ki még a jó idő, ne kelljen beköltöztetni a hidegre érzékenyeket.

Ez pedig már, egy új jázminka.

Mindig több növénykét dugok egy cserépbe, hátha nem mind ered meg.

Az idén a magvetés is sikerélménnyel zárt. A büdöskéim gyönyörűek voltak és a szellőrózsa is szépen kikelt.  A kutyákat megneveltem, nem mennek be a virágágyásokba.

Aztán vannak olyan virágaim, amelyek szaporodnak maguktól is. ha kell ha nem.Ilyen a macskamenta, akkor derült ki a neve, amikor küldtem Gombának belőle és kép alapján kértem segítséget, a beazonositásához. Szedtem le belőle, megszárítom és csinálok Mayának macska játékot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése