2011. augusztus 1., hétfő

Hogyan töltsük hasznosan a pocsék időt...

Például, házi sajt készítéssel, rebarbara befőzéssel, amivel majd később terveim vannak és a legnagyobb projektem, a festés.
Már ráfért a konyhára egy tisztasági festés. A festék megvolt, a gyerekek felújításából maradt, csak rá kellett szánnon magam, különösen úgy, hogy 2 barátnőm is most veselkedett neki, ráadásul nem csak a konyhának. Hát ha ők megtudják csinálni, akkor én is.
A tapasztalatokról, nehézségekről és a végén az örömködésről, hogy kész van és szép lett, majd írok egy posztot. Közben fényképeztem is, minden dokumentálva van :-)

Most a házi sajt készítés egy változatát mutatom meg. Kolléganőmtől kaptam a receptet és azért csináltam meg, mert az áll benne, hogy aki ezt megkóstolja, többé nem vesz bolti sajtot.
Tehát,
Kell hozzá.
1l tej, persze nem bolti
0.5kg túró, gondolom jobb lett volna szintén nem a boltból, de nekem csak az volt elérhető.
6dkg vaj, nem margarin
1 tojás, ezen kissé elcsodálkoztam,
1 kk só
1 kk szódabikarbóna
A tejet és a túrót összefőzzük 5 percig, majd leszűrjük a savót, de úgy, hogy ne nyomjuk ki, csak egyszerűen kicsöpögjön. Ezután visszatesszük a lábasba és hozzáadjuk a többi hozzávalót. Kevergetve főzzük, még 15 percig. ekkor már szépen elválik a az edénytől. Formába tesszük és kihűtjük. Hidegen már jól szeletelhető és reszelhető, az enyém még nem volt hideg amikor reszeltem belőle, Az íze arra a sajtra emlékeztet, amit egy ismerősömnél kóstoltam, Ő nagy kísérletező, hobbiból készít a teheneik tejéből mindenféle finomságot a családjának.
Ebből a mennyiségből, nekem 45 dkg lett. A savót eltettem, kenyér sütésnél majd felhasználom.
Ízesíteni meg bárhogy lehet, mindenkinek ízlése szerint, sőt még füstölni is lehet, meg van annak is az otthoni technikája..







3 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes recept, lementettem. Mennyi ideig áll el?

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, erről nincs szó a receptben. Nálunk 40 deka hamar elfogy

    VálaszTörlés
  3. Kíváncsi leszek a rebarbarareceptre is.

    VálaszTörlés