2011. augusztus 23., kedd

cukkinilekvár

Bármily rosszul is hangzik, nagyon finom lett, igazi különlegesség.
Csináltam én már cukkiniből sok mindent, de azt nem gondoltam volna, hogy lekvárt is lehet belőle.
Ott volt a spájzban 2 nagyobb zsenge cukkini, fel kellett használni, még mielőtt megvénül. Nem akartam már rántani, meg fasírtnak és jött a javaslat legyen belőle lekvár. Micsoda... cukkiniből lekvár, annak meg milyen íze lesz?
Elkezdtem recepteket keresni és találtam többet is, ami szimpatikus volt.
Az enyém így készült:
A 2 cukkinit lehámoztam, kikapartam a magjait és lereszeltem. 1.5 kg lett. Belevagdostam  2 citromot és feltettem főni, 1 vaníliarúddal és 1 egész fahéjjal. Amikor megpuhult, simára turmixoltam és hozzáadtam annyi cukrot, amennyitől kellemesen édes lett, kb. fél kg. Főztem még egy kicsit, majd beletettem 1 zacskó 3in1 dzsemfixet.
Apró üvegekbe porcióztam.
Hogy milyen az íze? Savanykásan édes, érződik rajta a fahéj és a vanília. Nekem ízlik:-)
A színe halványsárga, apró fekete vanília pettyekkel.
Nem árulom el senkinek, miből készült, kóstolás után, ki kell találni...




1 megjegyzés: