2011. június 18., szombat

retro kaja

Szinte soha nem főzök főzeléket, mert nem szeretjük, meg amúgy is elavult már a hagyományos rántással készült mindenféle, inkább esszük frissen a zöldségeket. Meg ehettük eleget, a menzákon. Szerintem onnan van az utálat, a vastagon berántott, sokszor csomós, főzelékek villannak be ilyenkor előttem. De nem is kell régre visszamenni, a munkahelyi kajáldában, még most is találkozom hasonlóval és messze elkerülöm őket.
Ritkán azért előfordul nálunk is valamelyik.
Szép, zsenge tököt vettem a piacon, egyből arra gondoltam, főzelék lesz belőle, de nem ám a kapros féle, a kaportól világgá tudnék menni, hanem az anyóstól örökölt, pörkölt alapra készített változat.
Lereszelem a tököt, hagymát dinsztelek olajon, megszórom piros paprikával és erre megy a tök. Ha megpuhult, vékonyan berántom és tejjel felengedem.
Fasírtot sütöttem hozzá.

Tökfőzelék, szigorúan 1 fasirttal

1 megjegyzés:

  1. Mi is nagyjából így csináljuk és nagyon szeretjük, bár Feri ragaszkodna a sűrű változathoz, de az nekem se megy le a torkomon. Ha azt akarom, hogy ne főjön nagyon szét a tök, joghurtot/kefírt is rakok bele a főzés kezdetekor. A zöldbabfőzeléket is így főzzük, persze kefír nélkül.

    VálaszTörlés