2010. november 7., vasárnap

Ha jó idő, akkor kert

Az időjárás furcsaságának köszönhetően, nov. 7-én még mindig virágzanak a házfal védelmében az egynyáriak, de nem ám csak úgy, tessék lássék, hanem teljes pompában, szebben mint nyáron. Ezért továbbra is locsolgatom őket.





A múltkori posztomban azt írtam, már nem sok munka van a kertben. Hát ez nagy tévedés volt részemről, a kertben mindig van munka, addig, míg le nem esik a hó. Utána meg a hó lapátolás...

Még mindig jönnek a levelek a szomszédból, de most már elkezdtem hasznosítani, a fagyérzékeny növények takarására. A fügének kis házikót kerítettem nádból és odahordom a leveleket. Ha ez a védelem nem lesz neki elég, akkor fájó szívvel elbúcsúzunk egymástól. Szintén a télen fog vizsgázni túlélésből, a két kiültetett hibi is. Ők is leveleket kapnak a tövükre.





A gyümölcsfáim, eldobálták a levelüket és mivel az idén mindenféle betegség megtámadta őket, a biztonság kedvéért, kaptak egy lemosó permetezést. A permetezés, nem a kedvenc műveletem, sőt utálom, mert félek a vegyszerektől. Ilyenkor beöltözöm, nagy karimás kalap, védőszemüveg, maszk, kesztyű. Aki ilyenkor lát, azt gondolhatja, nem százas a nő.. de ez van...

Rengeteg vad árvácska kelt és megkezdték a virágzást. Ha nem lenne reggelente köd, azt gondolhatnánk itt a tavasz.


A kiskertben a téli saláták kikeltek, avarral takarom, de most még, félrehúztam róluk, nehogy berohadjanak.



Tavaly ilyenkor vettem két cserepes krizantént, csak az egyik maradt meg, kiültettem és még 
 csak most kezdett virágozni.



:-)






1 megjegyzés:

  1. A munkát nem, de a cserepes virágaidat irigylem.
    Ilyen takarás után, remélem, hogy a fügéd megmarad.
    A szív virágkoszorú ötletes.

    VálaszTörlés