2010. október 21., csütörtök

szőr ügy és egyebek....

Mióta rövid szőrben tartom a kutyákokat, beálltunk a havi egyszeri fürdésre, szőr igazításra és a heti egyszeri, de alapos fésülésre és egyebekre. Gondolok itt a szem és fül tisztításra, karom vágásra, stb...


Eddig minden rendben ment, a rövid szőrrel nincs is túl sok gond, nem csomósodik, gyorsan végzek és ennek a fiúk nagyon örülnek, mert nem rajonganak a fésülésért . Pippo néma beletörődéssel tűri, sokszor leteszi a seggét tiltakozásul, hogy azért tudjam, kellően útália ezt a ceremóniát, Gigi viszont ha már elege van, hangos nem tetszését fejezi ki.

A fürdésről már írtam, az hosszadalmasabb. Mindkettőnek alapból száraz a szőre, ezért balzsamos pakolással zárjuk a fürdést, ami eltart pár percig míg hat, de aztán, olyan pihe-puhák lesznek és illatosak, hogy olyankor agyon ölelgetem őket és azt viszont imádják.

A korán jött hideg miatt lehet, Pippi vedlik vagy mi, fehér pamacsokat ereget a lakásban. ahogy kiporszívózok, nem sokára megint találok szőr csomókat a szőnyegen.
Ezért most nekiestem szegény kutyának és még rövidebbre vágtam a frizuráját. Meg is fürdettem és úgy néz ki használt, azóta még nem találkoztam, szőrrel.

Hálisten, Gigi soha nem potyogtatja a szőrét, minden felesleg a fésüléssel kijön.

Mivel, sajnos vége a jó időnek, már nem vagyunk kint sokat, ők se akarnak egyedül a kertben lenni. Ahogy kiengedem őket, pár perc múlva fordulnak is vissza és csak állnak a terasz ajtóban és persze Gigi ennek is hangot ad. Ezért újra eljárunk sétálni, bejárjuk a környéket. Napi fél óra, ezzel teljesen elégedettek és nekem is jót tesz. Mindenki happy:-)))

Friss képpel nem szolgálhatok az enyémekről, ezért a család harmadik szőröséről hoztam egy aranyos képet

Majci

2 megjegyzés:

  1. Pedke
    Ahogy figyelemmel kisérem a "kutyus" életeteket,most a hideg beálltával ugyancsak beindul otthon a "társasági " élet.
    Azt szeretném kérdezni, hogy mi lett a fügéiddel, fejlődtek?
    A miénk télen elfagyott,(a környékbelieknek is) csak későn indult el a virágzás, úgy hogy most kellene beérnie, de már nemlett rá ideje,(pedig megint hozott volna bőven termést.)
    Ez van.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    két dézsás fügécském volt,a garázsban teleltek, az egyiket kiültettem tavaszal a dézsájából, a másikat hagytam .
    A dézsás mostanra beérlelte azt a 10-12 szemet ami volt rajta, de a kertin nem ért be egy sem.
    Hát igen, sajnos amelyik elfagyott télen, akkor már csak a másod érlésben reménykedhetünk.
    Bizom benne, hogy a kinti birni fogja a telet, majd jól betakargatom.
    Ha hinni lehet a jóslásoknak, nagyon kemény, havas telet igérnek:-(((
    Bizzunk és reménykedjünk, jövőre jobb lesz!:-)))

    VálaszTörlés