2010. július 10., szombat

Vízcsere

Nem rég írtam, hogy a tó rendbetételéről majd később beszámolok..


Na most eljött az idő, ma indul a munka. A zöld vizet meg kell valahogy szüntetnem. Először is kiszivattyúzok annyi vizet, hogy lássam mi a helyzet lent, mennyi iszap gyűlt össze. Jó lenne , ha még nem kellene azt is kiszedni, de ha túl sok, valamennyit muszáj lesz.

Akkor viszont a halakat is át kell helyezni és azzal most gondban vagyok, mert nincs itthon a nagy tartály, amibe ilyenkor kerülnek.

Kitaláltam, hogy a használaton kívüli, felfújható gyerekpancsolót kinevezem, ideiglenes hal tartónak.
A kishalaktól meg akarok szabadulni, mennek a szomszéd nagy tavába, ahonnan, egy vörös kandúr kizabálja a halakat.

A bezöldülés okát, csak találgatni lehet, de minden olyan tényezőt meg szeretnék szüntetni, amitől kialakulhatott.
A lehetséges okok:
Először is, kevés volt az oxigéntermelő hínár. Azt ugye már megoldottam, tettem bele sokat.
Túl sok nap érte a vizet, mert a tavirózsa gyöszös volt, kevés levéllel árnyékolt.. most már 3 tő van lent és szépen terül a levélzet a vízen.
Szerintem, a halaim is túl szaporodtak, ezt a problémát is megoldom.
És végül, vettem egy külső szűrőt, amit a jobb hatás érdekében, tavas társak tanácsára, feltunningolok.

Ezeket tartalmazza a gyári csomag. Hát, nem túl sok minden....
Egy zsák kavics, múanyag darabok, amiket az aljára kell elteríteni, egy vékony szivacs. Ennyi a szűrőréteg:-((((


Ezért, teszek még bele aktivszenet, ami kiszűri a mérgező anyagokat a vízből. A tetejére pedig vastagabb szivacsot, a nagyobb szennyeződések kiszűrésére.
Remélem így már újra tiszta és átlátható lesz a vízem és újra látom a halakat… már nagyon hiányoznak.
Mivel külső szűrő, olyan helyet kellett találnom neki, ahol hozzáférek, ha tisztítani kell, de közben takarva is legyen a hordó.
A feltöltés után teszek savanyú tőzeget is a vízbe pár napig, majd beindítom a szűrőt.

Hát ez a terv.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése