2010. április 20., kedd

Beteg a barack fám

Betértem ma egy mezőgazdasági boltba, kezemben a sbarack fáról letört ág darabbal. Valami nyavalya megtámadta és gondoltam, gyors segítséget kérek, még mielőtt telefonálgatok, vagy a gugliba kikeresgetem, mi baja lehet.


Csak rápillantott a jó ember és már mondta is, hogy monília fertőzése van és sürgösen permetezni kell, sőt már kellett volna megelőzésként. Ez az esős, hideg idő kedvezett a betegségnek. Mivel én nem értek hozzá és nem is szoktam permetezni a fákat, csak lemosóval és eddig még nem fordult elő ilyesmi, így most elég rosszul néz ki.

De kaptam rá valami szert és az összes fámat, azt a négyet, le kell permeteznem, majd 10 nap múlva megismételni. Nem szeretem a vegyi védekezést, de úgy néz ki, más nem segít.

Remélem lesz eredménye, mert az idén is szeretnék szüretelni a fáimról!

2 megjegyzés:

  1. Kezeljed is, mert el is halhat a fa, ha teljesen megtámadja a monília. De azért nem kell megijedni, nem megy az olyan hirtelen, a kertszomszéd fái tavaly is nagyon betegek voltak, most mégis kihajtottak.
    Én inkább vegyszerezek, hogy ne legyen baj.

    VálaszTörlés
  2. Tegnap megtörtént. Kár hogy nem olvastam előbb a permetezős bejegyzéded!

    VálaszTörlés