2010. január 9., szombat

Szülinap

Kis szünetet tartva az ünneplésben, ma megtartottuk Dugó szülinapját.

Nagyon Boldog 25.-et az ünnepeltnek!

A nagy evészetek után, valami könnyű ételre gondoltam  Mivel régen használtuk már a kőtáblánkat, mi így hívjuk az asztali grillezőt, jó választásnak tünt.
A sütőben előmelegített kőlapon  denaturált szesszel tóltött, kis égők fölött, csirkemellet és falatnyi marhahúsos hamburgereket sütöttünk, sok salátával.
Szerintem nagyon hangulatos, nálunk ünnepi alkalmakkor szoktuk bevetni..Kicsit visszahozza a nyári grillezős emlékeket. Dugó ugyis mindig azt emlegeti, neki nem lehet születésnapi kertipartija. Háááát mit csináljunk, téli gyerek...







A tortája sajttorta volt. Ehhez a tortához semmiféle diszítés és csicsa nem kell, magában is tömény, isteni élvezet eper öntettel



A recept Csilltől:

A torta alapjához
- 1 cs kakaós keksz és pár db zabfalatok
- olvasztott vaj
a kekszeket sodrófával összetöröm és annyi olvasztott vajjal összedolgozom, hogy a tortaforma aljába szépen el tudjam egyengetni. Beteszem a hűtőbe megszilárdulni.
Addig elkészítem a krémet.
- 1kg mascarpone
- 30-40dkg cukor (izlés szerint)
- 8 tojás
- 1lime leve és egy kis héja
A mascarponét összedolgozom a cukorral , 5 egész tojással és 3 sárgájával és a lime levével.
Ráborítom a kekszes alapra és vízfürdőbem , előmelegített sütőbem 150'C gőzőlöm kb 1 órát.
A hűtőbem másnapig jól lehűtöm.
Egyszerűen nagyszerű!





A karácsonyfa holnap megy, szegény potyog, szárad, megszolgálta az idejét. Ilyenkor nagyon fáj a szívem. Látni azt a sok kidobott fát a kukák mellett szomorú látvány. Jővőre biztos nem lesz vágott fánk, visszatérek a gyökereshez, vagy lesz műfánk

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a torta, le is mentem a receptet.
    Nekünk már évek óta műfenyőnk van. Volt gyökeresünk is, amit kiültettünk a kertbe, de elpusztult, azt még jobban sajnáltam, mint a vágottat.

    VálaszTörlés
  2. Erősen gondolkodom én is rajta. Kicsit idegenkedem tőle, pont azért mert mű. Dehát nem lenne szabad ennyi fát feleslegesen kivágni. mégha direkt karácsonyfának nevelik is őket.

    VálaszTörlés
  3. Amikor megvettük, nekem is hiányzott a fenyő illat. A következő évben ezért rendes vágottat vettünk, és képzeld annak sem volt egy szem illata sem!?
    Így hát beletörődtem, hogy semmi sem az igazi már.:(

    Erre szokta anyósom mindig mondani, hogy régen még a nap is másképp sütött.:(

    VálaszTörlés