2009. december 15., kedd

Tél van, hó esik és....

Megjött az igazi tél.
Reggelre kemény fagy lehetett, mert a tó vize teljesen befagyott. Be kellett indítanom a levegőztetőt, hogy léken keresztül, távozhassanak a mérges gázok és a halak friss levegőhöz jussanak.



Állítólag a napokban megmutatja a tél mire képes, -10felett jósólnak, ez azért már nem lesz semmi.
Szegény kismadarak egyre többen jönnek enni, úgy hogy beüzemeltem a másik etetőt is . Tettem bele kalória dús diót.Remélem átvészelik a kemény időket.
Más szempontból meg kell a fagy, hogy elpusztuljanak a kártevők.

Van kint egy cserép petrezselymem, ez idáig nagyon szépen hajtott. Sajnáltam volna ha elfagy, (tök jó  kilépni amikor kell és csak szedni belőle). Ezért egy régi, sérült akváriumot, (amit ki akartam dobni, de meggondoltam magam, hogy jó lehet még valamire,- mindennel így vagyok-) borítottam rá. Kis üvegházként üzemel és még férne mellé egy növényke. Úgy is kell vennem snidlinget, talán az is birni fogja...


2 megjegyzés:

  1. Tök jó ötlet ez az akvárium. Sajnos az én rozmaringom nem férne alá. A lépcsőházban nagyon meleg volt neki, vissza vittem az erkélyre, most meg jön a fagy... :(

    VálaszTörlés
  2. Szerintem jó helyen van az erkélyen. Ha nagyon hideg van takard le egy nagy szemetes zsákkal.De ha 0 fölé megy vedd le róla, mert befülled. Úgy tapasztaltam,a legtöbb növény jobban tolerálja a hideget, mint a zárt,meleget.
    Nálam a leander is kint volt eddig, nagyon jól viselte,megszokta a hideget, még hajtást is hozott. Na azért most már bekerült a garázsba.

    VálaszTörlés